Z pozoru tak mało istotne, w praktyce niezwykle ważne dla estetyki strony i działań SEO – nagłówki to dzisiaj jeden z elementów, o które należy zadbać w pierwszej kolejności. Dzięki nim zyskasz szansę na skuteczniejsze pozycjonowanie stron w Google i sprawisz, że użytkownicy będą lepiej czuli się na Twojej stronie internetowej. Jak zadbać o odpowiednie nagłówki i co zrobić, by były one dostosowane pod kątem SEO?
Pozycjonowanie stron a nagłówki
Nie ma wątpliwości co do tego, że nagłówki odgrywają bardzo ważną rolę w SEO – z jednej strony są przydatne użytkownikom i zwiększają atrakcyjność oraz jakość treści, a z drugiej – nasycone słowami kluczowymi – informują roboty Google o czym jest dana strona i są sygnałem jakości. Nagłówki umożliwiają:
- skanowanie tekstu, a więc szybsze znalezienie przez czytelnika interesujących go informacji,
- zachęcają użytkowników do dłuższego pozostania na stronie,
- podwyższają jakość contentu,
- dają wskazówki robotom Google,
- pozwalają naturalnie nasycić treści słowami kluczowymi.
Wszystko to sprawia, że profesjonalne pozycjonowanie stron bez SEO-friendly nagłówków byłoby niemożliwe. Co zrobić, aby pomogły one osiągnąć wysokie pozycje strony w Google?
Nasycaj nagłówki słowami kluczowymi
I to nie tylko te najważniejsze nagłówki H1, ale również H2, H3 i dalsze, które choć są niżej w hierarchii, również dają znak robotom Google, że treść reprezentuje odpowiednio wysoką jakość. Używaj zarówno swoich głównych słów kluczowych, jak również kolokacji i long taila – dzięki temu zyskasz większe zróżnicowanie i szanse na skuteczniejsze pozycjonowanie strony internetowej dodatkowo korzystając np. z usługi SEO na
http://www.mateuszkozlowski.pl
.
Używaj liczb
Pamiętaj, że nagłówki skuteczne pod kątem SEO to takie, które przyciągają użytkowników i powodują, że będą oni przebywać na stronie dłużej. Dlatego zachęcaj do wizyt na stronie i czytania testu poprzez zastosowanie liczb – wyliczenia w stylu „10 najlepszych…” to sposób na przyciągnięcie dużej liczby osób.
Używaj sprawdzonych sformułowań
„Poznaj sekret”, „Wszystko co musisz wiedzieć” i inne tego typu sformułowania to klasyka gatunku, która działa i sprawia, że nagłówki są atrakcyjne oraz korzystne pod kątem SEO. Oczywiście nie zapominaj przy tym, by nasycić je słowami kluczowymi!
Zadawaj pytania
Pytania zastanawiają i zwiększają zaangażowanie użytkownika, a do tego zachęcają go do poznania odpowiedzi. Dzięki nim zwiększysz skuteczność swoich nagłówków, jednak nie zapominaj o tym, by w treści znalazła się odpowiedź!
Formatuj nagłówki
Jak zapewne wiesz, formatowanie contentu jest bardzo ważną kwestią w SEO – świadczy o jakości treści i znacząco usprawnia pozycjonowanie stron. Dlatego wyróżniaj nagłówki, zwiększając ich czcionkę albo kolor, by z jednej strony przyciągały uwagę, a z drugiej efektywnie dzieliły tekst.
Clickbait a SEO
Pozycjonowanie stron jest efektywniejsze, gdy na Twoją stronę wchodzi dużą liczba użytkowników – wtedy masz pewność, że Google Cię doceni. Sposobem na ruch są z pewnością clickbaity, a więc nagłówki zawierające niedopowiedzenia i skłaniające do wizyty na stronie. Niestety, mogą one zepsuć wizerunek marki albo… podwyższyć współczynnik odrzuceń, co z całą pewnością nie będzie dobrze widziane przez Google.