Pozycjonowanie strony internetowej to zespół działań, których zadaniem jest poprawa pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwań. W wielkim skrócie chodzi o to, by znaleźć się na samym szczycie listy wyszukiwań na daną frazę. Tego rodzaju usługa nie należy jednak do najtańszych, co skutecznie odstrasza wielu przedsiębiorców. Dodatkowo, efekty takiej pracy nie przychodzą od razu, a po kilku miesiącach. Jednak warto zainwestować w SEO! Skuteczne pozycjonowanie potrafi zdziałać cuda w biznesie! Jeśli nie jesteś o tym do końca przekonany, zapoznaj się z 6 argumentami, które za tym przemawiają.
-
Pozycjonowanie to większy ruch organiczny
Co z tego, że posiadasz najładniejszą stronę internetową w całym internecie, skoro nikt jej nie odwiedza. Istotą prowadzenia internetowego biznesu są użytkownicy, którzy odwiedzają Twoją witrynę. Żeby ich przyciągnąć trzeba się najpierw pokazać, a można to zrobić właśnie przez pozycjonowanie.
Jak wskazują wyniki badań, w ponad 90% decydujemy się na odwiedzenie strony, która znajduje się w top 3 wyników wyszukiwań. To bardzo dużo, dlatego żeby dać sobie szansę na nowych użytkowników trzeba się tam znaleźć. Pomoże w tym pozycjonowanie strony!
-
Większy ruch = większe zyski
Większa liczba odwiedzających przełoży się na wyższe zyski przedsiębiorstwa. Ma to szczególne znaczenie, kiedy prowadzimy sklep internetowy - im wyżej na liście jesteśmy, tym większe szanse, że widzi nas potencjalny klient. Pomaga to zwiększać sprzedaż oferowanych produktów lub usług!
-
Rozpoznawalność marki
Jeśli adres naszej strony www pokazuje się w wynikach wyszukiwań na najpopularniejsze frazy i zapytania rośnie rozpoznawalność naszej marki. To jedno z zadań skutecznego pozycjonowania, by nawet jeśli potencjalny klient początkowo nie skorzystał z kliknięcia w naszą witrynę, to przynajmniej zapamiętał jej nazwę. Może ona się przypomnieć przy kolejnej próbie zakupu danego produkty, czy też usługi.
-
Efekty SEO są trwałe
To, co odróżnia pozycjonowanie stron internetowych od płatnych działań reklamowych to trwałość rezultatów. Efekty skutecznego pozycjonowania utrzymują się długo po ich zaprzestaniu, czego nie możemy powiedzieć o reklamach płatnych. W ich przypadku po wygaśnięciu budżetu, nasza firma znika z oczu klienta.
-
Buduj pozycję eksperta
Należy pamiętać, że pozycjonowanie stron to szereg działań, które wykonuje się, by dana witryna trafiła wysoko na listę wyszukiwań. Jednym z głównych obszarów działań SEO jest content marketing, z którego pomocą możemy szybko zbudować sobie pozycję eksperta. Umieszczanie linków do naszej witryny w branżowych portalach, czy też odpowiedniej jakości blogach nie tylko poprawi pozycję w Google, ale również zmieni postrzeganie naszego biznesu przez klientów.
-
Nie daj się wygryźć konkurencji
Wiele branż cechuje się wysokim poziomem konkurencji. Firmy odzieżowe, pożyczkowe, czy też reklamowe wydają ogromne pieniądze na to, by ich firma znalazła się w wynikach wyszukiwań wyżej od konkurencji. Pozycjonowanie strony internetowej stało się prawdziwym wyścigiem, z którego nie warto rezygnować. Jeśli nasi konkurencji będą aktywnie prowadzić swoje działania, a nasza marka nie przystąpi do tej gonitwy - odpadniemy w przedbiegach. Efektem tego będzie obniżenie pozycji, a przez to również liczby wejść na stronę.
Nie ma nic lepszego niż solidne argumenty! Skuteczne pozycjonowanie potrafi zdziałać cuda, dlatego nie warto zwlekać! Rozpocznij swoją przygodę z SEO już dziś!