W jaki sposób prowadzi się firmowy fanpage na Facebooku?

Jest wiele sposobów, tych efektywnych i mniej efektywnych, aby zdobyć nowych użytkowników zainteresowanych usługami lub produktami firmy. Serwisy społecznościowe, czyli Facebook, Instagram oraz LinkedIn pozwalają na budowanie rozpoznawalnej marki w internecie oraz na tworzenie zaufania do firmy. Pozwoli to oczywiście z czasem na lepszą sprzedaż. Profil firmowy to też możliwość zaprezentowania swojej wizytówki oraz daje użytkownikom możliwość pisania recenzji. Ciekawą opcją jest też to, że użytkownicy mogą wskazać dane miejsce jako lokalizację w którym aktualnie przebywają. Przykładowo ktoś może dodać post typu „Paweł je pizzę w lokalu...” lub „Paweł zameldował się w hotelu...” i uzupełnić miejsce w którym przebywa linkując je ze swojego osobistego profilu. Jeśli ktoś trafi na taką firmową stronę na Facebooku to niezwykle ważne jest, aby sprawiała wrażenie profesjonalnej. Wiele firm będzie się obecnie zmagać z sytuacją kryzysową na rynku, dlatego też agencje takie jak https://kryzysowy.marketing wychodzą im naprzeciw.

Kto prowadzi firmowy fanpage?

Może to być właściciel firmy, pracownik firmy albo osoba lub firma zewnętrzna. Prowadzenie Facebooka wymaga czasu, wysiłku oraz zwykle nie obejdzie się bez kosztów.

Na czym polega praca na fanpage’u?

Praca nad tym, aby fanpage odniósł sukces wymaga skoordynowanych działań w trzech aspektach:

  • tworzenie treści – wymaga wyszukiwania ciekawych artykułów i tekstów pasujących tematycznie do profilu firmy. Do tego należy zwrócić uwagę również na aspekt multimedialny – praktycznie każdy zamieszczany post powinien być atrakcyjny pod względem graficznym, warto też od czasu do czasu dodać również jakiś interesujący film wideo. Treści tworzone powinny być regularnie oraz pojawiać się w momencie najlepszej poczytności danego fanpage’a, aby trafić do jak najszerszego grona odbiorców.
  • moderacja oraz interakcja z użytkownikami – należy zadbać o to, aby reagować odpowiednio na zamieszczane komentarze, usuwać te, które są spamem oraz aktywnie odpowiadać na zadawane pytania poprzez prywatne wiadomości. Wymaga to w pewnym sensie stałej obecności na Facebooku, a kilkudniowy brak odpowiedzi na zadawane pytania może doprowadzić do utraty zaufania.
  • reklama i promocja – płatna reklama na Facebooku pozwala dotrzeć do grona nowych odbiorców, zdobyć nowych fanów i pozwala na to, aby firmowy profil zaczął wzbudzać większe zainteresowanie. Można oczywiście zrezygnować z płatnej reklamy, ale w takim przypadku dotarcie do nowych odbiorców będzie wymagało więcej czasu. Na dodatek należy mieć na względzie to, że konkurencyjne firmy mogą prowadzić agresywną reklamę, która odbierze firmie potencjalnych klientów.