Live streaming w 2020 roku

Jeszcze parę lat temu nikt nie spodziewał się, że live streaming podbije serca internautów. Jednak w 2016 roku, kiedy to Facebook oraz YouTube udostępnili technologię transmisji na żywo dla zwykłych użytkowników okazało się, że ten kanał komunikacji z widzami sprawuje się naprawdę dobrze. Potrafi on świetnie zaangażować swoich widzów w działalność autora transmisji. Przedsiębiorstwa nadal inwestują w rozwój promocji jak i ogólnie biznesu za pomocą transmisji na żywo. Prognozy wskazują, że ten rynek w USA do 2021 roku ma wzrosnąć do 70 mld dolarów. Z tej technologii możesz skorzystać również i Ty. Jakie będziesz miał z tego korzyści?

Co tak naprawdę daje live streaming?

Wydarzenia sportowe jak i kulturowe były już transmitowane od lat. Jednak to udostępnienie zwykłym użytkownikom narzędzi do live streamingu spowodowało wzrost popularności. W 2016 roku rynek ten był szacowany na około 30 mld dolarów. W 2021 roku jego wartość ma wzrosnąć ponad dwukrotnie!

Taki trend można również zauważyć w naszym kraju. Transmisje online zaczynają pojawiać się coraz częściej. Stosujemy tą technologię nie tylko przy wydarzeniach kulturowych czy sportowych, ale i również podczas konferencji czy szkoleń. Część firm opiera się całkowicie na wykorzystywaniu transmisji online. Takim przykładem jest na przykład TheMuBa. Jest to teatr online, który powstał w 2018 roku. Jeśli szukasz pomysłu na rozpoczęcie biznesu z live streamingiem, sięgnąć możesz po komercyjne rozwiązania, dedykowane platformy oraz technologie. Na naszym rynku nie brakuje przykładów, które pokazują, że takie rozwiązania faktycznie działają.

Która platforma jest najpopularniejsza?

Najczęściej używanymi platformami do oglądania transmisji na żywo są serwisy społecznościowe. Najpopularniejsze z nich to oczywiście Facebook Live, YouTube oraz Snapchat Live Stories. Dodatkowo wyróżnić możemy Instagrama oraz Twittera, którzy coraz to prężniej rozwijają się w tej dziedzinie. Powyższe przykłady wskazują, że najczęściej osoby korzystają z bezpłatnych aplikacji. Nic dziwnego, ponieważ to właśnie na tych platformach znajdują się największe gwiazdy oraz celebryci. Widzowie chcąc poznać chociaż fragment życia takiej osoby, chętnie ogląda jego transmisje na żywo.

Dlaczego jest to takie popularne?

Transmisje online to bardzo wygodny sposób komunikacji z widzem. W ten sposób użytkownicy mogą korzystać z transmitowania wideo w każdym miejscu na świecie i z dowolnym urządzeniem, które ma dostęp do internetu. Dzięki temu rozwiązujemy problem dystansu odbiorcy z miejscem wydarzenia. Widzowie oglądający transmisje mogą bez przeszkód korzystać z dołączonego czatu, aby zadać prowadzącemu pytanie. Dzięki temu nawiązujemy stały kontakt z odbiorcą.

Wszystkie wyżej wymienione rzeczy sprawiają, że transmisje na żywo są o wiele bardziej angażujące niż standardowe wideo puszczone w sieć. Wynika to z tego, że jest to bardziej autentyczna forma prowadzenia kontaktu z odbiorcą. Widz ma wrażenie, że poznaje artystę z bardziej osobistej strony życia. Obserwuje on również jego reakcję w czasie rzeczywistym. Tu jest świetna realizacja transmisji na żywo.

Dodatkowym atutem takiej technologii jest również czat w czasie rzeczywistym. Fani mogą nawiązywać dyskusję podczas transmisji na żywo swojego ulubionego artysty. Prowadzącemu natomiast, taka forma służy jako feedback co do tworzenia kolejnych treści. Ma on na żywo pogląd na to co się dzieje. Dzięki temu może on w trakcie transmisji zmienić jakąś rzecz, która będzie miała pozytywny wpływ na dalszy odbiór transmitowanego wideo.