Grafika zdjęcia z różnych miast

W kolejny etap weszła promocyjna akcja, do której przystąpiła m.in. stolica Warmii i Mazur. Miasta, które biorą w niej udział najpierw zapowiadały, że poczekają na turystów, teraz są już gotowe na ich przyjęcie.

W przedsięwzięciu bierze udział 13 polskich miast. Pierwotnie akcja była prowadzone pod hasłem #CityWillWait. Natomiast jej kontynuacji przyświeca slogan #CityIsReady i #JesteśmyGotowi.

- Według kwietniowych badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), pomimo obecnych ograniczeń, 30 procent Polaków planuje w ciągu nadchodzących tygodni przynajmniej jeden wyjazd o charakterze turystycznym, zawierający nocleg - informuje Krzysztof Otoliński z Biura Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Olsztyna.

Pomysłodawcą akcji jest Gdańsk, do którego natychmiast dołączyły Łódź, Poznań i Warszawa. Następnie Lublin, Olsztyn i Toruń, a niedługo później Sopot, Kielce, Opole, Kraków, Szczecin i Gdynia.

Pierwsza część kampanii zyskała uznanie zagranicą. Znalazła się w katalogu dobrych praktyk "An ECM Guide to Sustainable Recovery" wydanym przez European Cities Marketing – europejską sieć, zrzeszającą ponad sto miast. W jej kontynuacji nacisk jest kładziony na promocję już dostępnych atrakcji turystycznych i bezpiecznych form spędzania wolnego czasu w miastach biorących udział w przedsięwzięciu.

Specjaliści wskazują, że w najbliższym czasie dominować będzie zainteresowanie wypoczynkiem na łonie natury. To doskonałe wieści dla naszego miasta, bowiem aż 1/3 powierzchni Olsztyna to tereny zielone. Dodając do tego kilkanaście jezior w granicach administracyjnych sprawia, że stolica Warmii i Mazur jest idealnym miejscem do wypoczynku.

Informacje o wypoczynku na terenie Olsztyna można uzyskać w portalu Visit Olsztyn oraz na Facebooku Miejskiej Informacji Turystycznej.

<- Wstecz do: Archiwum