Gdzie warto promować stronę firmową?

Jeśli dopiero co uruchomiliśmy własną stronę firmową to warto poinformować świat o jej istnieniu, dodając link do różnego rodzaju katalogów i innych stron agregujących linki. Warto przyjrzeć się kilku sposobom ułatwiającym dotarcie do potencjalnych klientów na początkowym etapie działalności strony www.

Katalogi firm

Warto zwrócić uwagę, aby katalog firm był prestiżowy, a więc posiadał kilka ważnych cech, które gwarantują to, że dodanie linka do takiej strony wpłynie pozytywnie na naszą pozycję w wyszukiwarce Google. To przede wszystkim:

  • przejrzysta i atrakcyjna szata graficzna;
  • moderowane treści, a więc ktoś dba o to, aby do takiego katalogu były dodane jedynie realnie działające firmy;
  • możliwość przeszukiwania zasobów katalogu za pomocą wyszukiwarki z możliwością podziału na poszczególne województwa lub miasta;
  • wysoki poziom tzw. PageRank w Google.

Blog firmowy

Dobrze jest już od początku działalności firmy uruchomić blog firmowy na którym będzie można linkować do strony głównej przedsiębiorstwa lub poszczególnych podstron. Umożliwi to też kontakt z potencjalnymi klientami za pomocą komentarzy oraz sprawi, że klient będzie w stanie dowiedzieć się więcej szczegółów odnośnie nowej oferty lub aktualnej działalności przedsiębiorstwa.

Strona firmowa w mediach społecznościowych

Kolejnym, niezmiernie ważnym aspektem jest stworzenie wizytówki na najpopularniejszej stronie typu social media, czyli Facebooku. Można też pokusić się o konto na Instagram, LinkedIn i innych serwisach. Media społecznościowe stanowią doskonałe miejsce, aby zacząć promować działalność firmy oraz utrzymywać stały kontakt z aktualnymi i potencjalnymi klientami. Warto jednak pamiętać, że taka wizytówka w serwisie społecznościowym to nie wszystko i na przykład w porównaniu do katalogu firm, należy zadbać o to, aby aktywnie dodawać tam nowe treści i utrzymywać kontakt z użytkownikami.

Płatna reklama w wyszukiwarce Google

W przypadku jeśli zależy nam na szybkich wynikach sprzedażowych lub wprowadziliśmy zupełnie innowacyjny produkt do oferty i chcemy, aby jak najwięcej osób się o nim dowiedziało to dobrze jest rozważyć płatną promocję. Reklama w wyszukiwarce Google może przynieść wymierne korzyści w momencie, gdy chcemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców w krótkim czasie.