Firma, która chce zaistnieć w internecie musi przede wszystkim zadbać o atrakcyjnie wyglądającą witrynę internetową. Kolejną kwestią jest skuteczna promocja witryny, ponieważ powinno nam zależeć na tym, aby na stronę www trafiło jak najwięcej osób zainteresowanych tym co ma w swojej ofercie przedsiębiorstwo. Dobrze jest więc zadbać o to, aby dodać link do strony do takich miejsc jak na przykład katalog firm. Jak promocja w tego typu serwisach może pomóc właścicielowi firmy?
Rodzaje katalogów stron
W internecie dość łatwo znaleźć wiele stron, które tytułują się katalogami stron. Istnieje wiele różnych rodzajów tego typu witryn – część umożliwia dodawanie stron jedynie o określonej tematyce, inne pozwalają tylko na firmowe strony www. Istnieją również katalogi, które pozwalają na dodawanie witryn o dowolnej tematyce. Należy jednak podkreślić, że katalogi wielotematyczne nie cieszą się tak dużym zainteresowaniem jak katalogi tematyczne lub firmowe. Dlatego też dodanie wizytówki do katalogu firm, szczególnie tego branżowego – pozwala na uzyskanie dobrych efektów.
Jak poznać dobry katalog firm?
Powinniśmy zwracać uwagę przede wszystkim na to czy dany katalog firmowy jest moderowany. Oznacza to, że nad jakością pojawiających się wpisów czuwają moderatorzy oraz administratorzy danej witryny. Katalogi, które nie są moderowane bardzo szybko mogą zamienić się w miejsce w którym znajdzie się wiele spamu – stron o niskiej jakości lub wpisów o niskiej wartości merytorycznej. Wyszukiwarka Google analizuje witryny internetowe pod względem jakości treści, więc należy na to zwracać szczególną uwagę.
Płatna opcja w katalogu firm
Niekiedy można spotkać się z opcją płatnego dodania wpisu do katalogu firm. Związane jest to z tym, że dany wpis będzie wyróżniony i na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania w danym katalogu. Warto rozważyć taką opcję, tym bardziej jeśli płatność za taką usługę jest jednorazowa.