Coraz częściej mali lub średni przedsiębiorcy decydują się na częściowe sprowadzenie swoich ofert lub usług do sieci. W końcu każdy marzy o tym, aby rozprzestrzenić swoją działalność na jak największą skalę i wyjść z nią na obszar całego swojego miasta, a niekiedy poza jego granice. Jest to dobra metoda, jednak należy pamiętać, że wirtualny świat również jest ogromny i konieczna jest odpowiednia optymalizacja witryny i działania, które sprawią, że będzie ona jak najczęściej widoczna w wynikach wyszukiwania.
Czym jest pozycjonowanie?
To zbiór zamierzonych procesów, które sprawią, że dana strona internetowa będzie wyżej w wynikach wyszukiwania Google po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych. Mianowicie, jeżeli dana witryna specjalizuje się w sprzedaży określonych produktów, to po wpisaniu w wyszukiwarkę odpowiedniej frazy, powinniśmy ujrzeć ofertę pochodzącą z pozycjonowanego sklepu. Jest to aktualnie jedna z najpopularniejszych działań w marketingu w sieci.
W przypadku pozycjonowania lokalnego, działa to podobnie, lecz strona internetowa promowana jest głównie w danym regionie np. w Olsztynie i jego najbliższej okolicy. Pozycjonowanie Olsztyn to idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy posiadają swoje salony lub warsztaty w tym mieście, oferujące usługi na miejscu.
Przygotowanie strony pod pozycjonowanie
Przygotowanie witryny pod pozycjonowanie obejmuje kilka kluczowych elementów.
Na wstępie warto zwrócić uwagę czy hosting strony, z którego korzystamy jest wystarczająco dobry. Kolejnym ważnym aspektem jest nazwa domeny. Nieraz konieczne jest uproszczenie kodu, pozbycie się uciążliwych grafik powodujących dłuższe jej ładowanie oraz umieszczenie fraz kluczowych tak, by były one widoczne na stronie.
Często zmiany wymagają parametry techniczne strony, szybkość jej ładowania, struktura adresów URL, przekierowania itd. Ważne jest także stworzenie prawidłowej sitemapy i pliku robots.txt. Podstawowym działaniem jest też analiza fraz kluczowych i prawidłowe uzupełnienie metadanych.
W DevaGroup świadczymy usługi SEO, w tym także pozycjonowanie lokalne. Tworzymy wytyczne optymalizacyjne, które możesz wdrożyć we własnym zakresie lub skorzystać z naszej pomocy.
Jak droga jest ta usługa?
Zakres cenowy w usługach SEO jest rozbieżny, a zależy on w dużej mierze od ilości pracy. Wiadomą rzeczą jest, że mniejsi przedsiębiorcy nie dysponują budżetem, który pozwoli im na opłacanie agencji ich pełnej oferty promowania stron. W momencie, gdy chcemy skorzystać z promowania treści zawartych na naszej witrynie, możemy wybrać tańsze pakiety, polegające na pozycjonowaniu fraz z długiego ogona.
Warto pamiętać, że cena zależy również od trudności pozycjonowania. To znaczy, że chcąc wypromować sklep specjalizujący się w konkurencyjnej i popularnej branży, powinieneś zwiększyć swój budżet.
Aby dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat, warto zajrzeć do artykułu, przygotowanego przez DevaGroup: https://www.devagroup.pl/blog/tanie-pozycjonowanie-stron-internetowych-czy-jest-możliwe.