Olsztyńskie szkoły prezentują efekty międzynarodowych projektów Erasmus+
Olsztyńskie szkoły z sukcesem realizują projekty międzynarodowe, które otwierają młodzieży drzwi do nowych możliwości. Zespół Szkół Budowlanych podsumował niedawno swoje osiągnięcia w ramach programów Erasmus+, które umożliwiły uczniom zdobycie cennego doświadczenia zawodowego oraz kulturowego.
  • Międzynarodowe doświadczenia w ramach Erasmus+

  • Praktyki zawodowe w Hiszpanii i Portugalii

  • Wzbogacenie wiedzy ekologicznej i metod nauczania

  • Wsparcie finansowe dla projektów edukacyjnych

Międzynarodowe doświadczenia w ramach Erasmus+

Uczniowie Zespołu Szkół Budowlanych od dłuższego czasu angażują się w międzynarodowe projekty, które poszerzają ich horyzonty. W ubiegłym roku szkolnym zrealizowano dwa znaczące projekty: "Praktyki, Praca, Przyszłość" oraz "Mistrzowie dobrych praktyk". Dzięki nim młodzież miała okazję nie tylko rozwijać swoje umiejętności zawodowe, ale również poznawać różnorodne kultury.

Praktyki zawodowe w Hiszpanii i Portugalii

W projekcie "Praktyki, Praca, Przyszłość" wzięło udział 30 uczniów, którzy mieli szansę odbyć praktyki w Maladze i Setúbal. Uczniowie kształcący się w takich zawodach jak technik technologii drewna, geodezji, budownictwa oraz architektury krajobrazu, podkreślali, jak ważne były dla nich te doświadczenia. Oprócz doskonalenia kompetencji zawodowych, uczestnicy zdobyli również cenne umiejętności miękkie i językowe, a także mieli okazję odkrywać urok hiszpańsko-portugalskich miast oraz ich kuchni.

Wzbogacenie wiedzy ekologicznej i metod nauczania

Drugi projekt, "Mistrzowie dobrych praktyk", zgromadził 20 uczniów oraz 10 nauczycieli, którzy odwiedzili Sewillę. Uczniowie mieli możliwość poznania tamtejszego systemu edukacji oraz doskonalenia języka angielskiego. Współpraca z hiszpańską fundacją OK Planet pozwoliła na poszerzenie wiedzy ekologicznej, co jest niezwykle istotne w kontekście dzisiejszych wyzwań globalnych. Nauczyciele z kolei uczestniczyli w kursach dotyczących innowacyjnych metod nauczania oraz design thinking, co wzbogaciło ich warsztat pedagogiczny. Jak zauważyła dyrektorka ZSB, Lidia Nowacka, "Dla uczniów i nauczycieli była to ciekawa przygoda pełna wyzwań, ale też doznań i wrażeń".

Wsparcie finansowe dla projektów edukacyjnych

Realizacja obu projektów była możliwa dzięki dofinansowaniu z Narodowej Agencji Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, które wyniosło łącznie 113,7 tys. euro. Takie wsparcie finansowe ma kluczowe znaczenie dla szkół, które pragną rozwijać międzynarodową współpracę i oferować swoim uczniom unikalne doświadczenia, które mogą okazać się nieocenione w ich przyszłej karierze zawodowej.


Opierając się na: UM Olsztyn