Przez ostatnie tygodnie otrzymaliśmy info, iż liczba użytkowników portalu Marca Zuckerberga to już ponad 2 mld.. W naszej ojczyźnie z pierwszej ręki notowania wykazują, że prywatnego Facebooka postawiło już gdzieś 16 milionów rodaków. Realnie żaden program telewizyjny nie może się pochwalić aż taką publicznością, może się tak zdarzyć podczas emitowania ważnych meczów Reprezentacji w piłce nożnej. Liczba użytkowników Facebooka powinna nakłonić każdego biznesmena do jednej istotnej kwestii, zatem czy reklama na w mediach społecznościowych opłaca się, a następnie.. ile kosztuje reklama na FB.
Jednakże zanim przejdziemy do postawionych zapytań, warto sobie przytoczyć jeszcze jedno: czy reklama w social media przynosi korzyści? Tutaj najodpowiedniejszym sformułowaniem może być: "zależy", na skutek tego iż możliwości konfiguracji, które dopuszcza każdemu z nas kampania reklamowa na portalu FB są niezwykłe. Jesteśmy w stanie niezwykle dokładnie sprecyzować docelową grupę, gdzie w końcu skierujemy działania reklamowe. Dla przykładu kampanie jesteśmy w stanie zdefiniować w taki sposób, żeby zobaczyli ją żonaci mężczyźni trzydzieści dni przed nadchodzącą rocznicą. Ergo, jeśli dysponujemy sklepem posiadającym na stanie przyciągające oko upominki na rocznice oraz doskonale poradzimy sobie z wdrożeniem skutecznej kampanii reklamowej, to powinna ona odnieść sukces i podbić naszą sprzedaż. Natomiast w przypadku, gdy obsługiwana kampania reklamowa została błędnie zoptymalizowana, między innymi skonfigurowana została do użytkowników FB płci męskiej, na ten czas może okazać się zwyczajnie marnotrawieniem środków na budżecie reklamowym, gdyż nasza grupa odbiorców została nazbyt uogólniona.
Wracając do spraw związanych z kosztami odnośnie kampanii reklamowej na portalu Facebook. Reasumując, nie jest to rodzaj reklamy, który możemy znać z prasy, radioodbiorników lub lokalnej telewizji. W przypadku FB nie uiszczamy z góry opłaty: dla przykładu sto osiemdziesiąt złotych i "tada"! Zaprojektowana reklama śmiga w social media. Wydatki, które możemy ponieść przy kampanii reklamowej na FB to zarówno 60 złotych jak i 15000, w zasadzie nie istnieje zdefiniowana kwota, którą winniśmy wydać na planowane marketingowe działania.
Co więcej, kampania reklamowa na portalu Facebook to inaczej licytacja, w której to my bądźteż niekiedy Facebook zarządza maksymalny koszt kliknięcia. Ofertą w tym miejscu jest pojedyncze kliknięcie we właściwy guzik (tak zwane Cost per Click) (wejście na witrynę, pobranie apki i inne), współczynnik wyświetlenia reklamy x1000 (tzw. współczynnik CPM) albo również określony zasięg kampanii na dany dzień. Oznacza to, iż ustalając budżet kampanii reklamowej w wysokości w granicach 300 zł na miesiąc i na własną rękę ustawiając maksymalnie za "klika" na 0,80 złotych, przy takich ustaleniach stosując proste obliczenia, osiągniemy tym samym w granicach 375 przejść na stronę. Nie zapominajmy jednak, że przejść na stronę firmową będzie więcej albo nawet mniej.
Tak więc, wszystko to odbywa się na zasadzie licytacji, kiedy więc uczestniczy w niej niedużo lub odnotujemy kompletny brak konkurencyjnych reklam (wyświetlanych tej samej grupie użytkowników) oraz nie spełniają one norm odnośnie jakości, to może się zdarzyć, iż FB z korzyścią przyzna, że powinniśmy mieć znacznie mniejsze wydatki. Poniekąd, kiedy tworzona reklama będzie odebrana jako nie dość dobra, lub mniej "budżetochłonna", to co za tym idzie nie dojdziemy do zakładanych kliknięć w reklamy, skutkiem tego prościej mówiąc portal Facebook poprzez nie ukazywanie firmowych zestawów reklam, również nie upłynni całego zaplanowanego przez naszą firmę budżetu na reklamę.
Mówiliśmy na temat jakości w grupach reklam. Oto druga niezwykle istotna specyfikacja licytacji. Albowiem - co wyda nam się dziwaczne – reklamowanie się na Facebooku, a ściślej ujmując najwartościowsza oferta to, co zaskakujące nie tylko i wyłącznie ta oferująca najatrakcyjniejszą stawkę za interakcję ze strony odbiorcy, ale równocześnie taka, która względem FB jest jednostką reklamową przyjazną dla użytkownika i ma duży wskaźnik dopasowania do docelowej grupy. Za powyższe wskaźniki odpowiadają specjalne algorytmy, które to chyba realnie zna sam twórca FB (prawdopodobnie jedna z takich zmiennych to ilość złych reakcji przy wpisie reklamowym, czyli emotikony typu „wrr”).
Nadszedł czas na podsumowanie. Dochodząc do setna, ile kosztuje reklama na Facebooku, możemy powiedzieć: dokładnie tyle ile sami potrzebujemy, ponieważ portal Facebook nie ma swojego cennika. To właśnie firmy ustalają cenę reklamy oraz zaplanowany budżet czy system licytacji. Mianowicie, czy opłacalne jest prowadzenie reklamy na Facebooku? Bez dwóch zdań, jeśli umiemy doskonale wybrać grupę docelową. Podsumowując. Rozpocząłeś swoją działalność i musisz dotrzeć do potencjalnego klienta, na sto procent nie powinieneś pominąć tak skutecznej formy, jaką jest reklama na portalu Facebook.
Jesteś zainteresowany/zainteresowana reklamą na portalu Facebook lub też prowadzeniem profilu Fanpage przez specjalistów? Napisz!