Telefoniczna obsługa klienta pozwala zbudować pozytywny wizerunek marki oraz na bieżąco rozwiązywać wszystkie problemy swoich klientów. Nie zawsze jednak prowadzenie własnego działu obsługi jest opłacalne pod względem finansowym – często lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z outsourcingu i oddelegowanie obowiązków call center. Zewnętrzna firma może zająć się takimi zadaniami, jak badania marketingowe, monitoring płatności, obsługa reklamacji czy help desk.

Telefoniczny kontakt z klientem – obsługa reklamacji i badania marketingowe

W większości firm telefoniczna obsługa klienta to niezbędny dział, który znacznie usprawnia funkcjonowanie przedsiębiorstwa oraz pozwala na sprawniejsze rozwiązywanie problemów, a także znacząco wpływa na sposób postrzegania marki przez klientów. Dzięki zespołowi wykwalifikowanych konsultantów firma może także znacząco wyróżnić się na tle swojej konkurencji. W wielu przypadkach utrzymywanie własnego działu jest niestety mało opłacalne – rozwiązaniem jest w tym przypadku outsourcing. Zlecenie doświadczonemu call center takich zadań, jak obsługa reklamacji, help desk, badania marketingowe czy monitoring należności, pozwala na stworzenie profesjonalnego działu obsługi klienta niewielkim kosztem.

Firma zewnętrzna zatrudnia wykwalifikowanych konsultantów, którzy będą odpowiadali na pytania klientów zgodnie z informacjami, udzielonymi im przez zleceniodawcę. Dzięki temu klienci będą mogli w krótkim czasie uzyskać odpowiednie informacje lub obsługę związaną z ich problemem. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, między innymi:

  • firma nie będzie musiała przeprowadzać rekrutacji ani zatrudniać pełnej kadry do działu obsługi klienta, co wiązałoby się z wysokimi kosztami,
  • firma nie musi także szkolić swoich pracowników pod względem telefonicznej obsługi klienta, ponieważ call center dysponuje wykwalifikowanym zespołem doświadczonych konsultantów,
  • przedsiębiorstwo może w pełni skupić się na swoich głównych celach, oddelegowując mniej związane ze swoją działalnością obowiązki specjalistom.

Help desk – wsparcie techniczne dla Twoich klientów

Firmy zajmujące się dystrybucją różnego typu sprzętu powinny prowadzić dział help desk, czyli wsparcie techniczne wraz z działem gwarancyjnym. Dzięki temu w razie awarii lub jakichkolwiek problemów z zakupionym sprzętem, klienci będą mogli zgłosić się do fachowców, którzy doradzą odnośnie obsługi urządzenia oraz jego ewentualnego zakwalifikowania do naprawy gwarancyjnej.

Obsługa reklamacji i badania marketingowe

Obsługa reklamacji

Niezbędnym działem telefonicznej obsługi klienta jest też obsługa reklamacji, gdzie klient będzie mógł zgłosić chęć wymiany lub zwrotu zakupionego towaru. Konsultanci udzielą mu wszystkich niezbędnych informacji odnośnie zasad reklamacji panujących w firmie oraz będą się z nim kontaktowali w sprawie dalszego postępowania.

Badania marketingowe – ilościowe i jakościowe

Call center może także przeprowadzić badania marketingowe, ilościowe i jakościowe, będące ważnym elementem planowania strategii działania firmy. Dzięki nim przedsiębiorstwo może sprawdzić zapotrzebowanie rynku, ocenę swoich usług przez klientów oraz poznać wiele innych, ważnych informacji, które pozwolą na stworzenie dalszej strategii działania firmy. Firma zewnętrzna opracuje odpowiednią ankietę, wybierze właściwą grupę odbiorczą, wykona niezbędne połączenia telefoniczne oraz podsumuje wyniki.

Monitoring należności

Kontrola nad finansami firmy to kluczowa kwestia, wpływająca na jej prawidłowy rozwój. W przypadku problemów z uzyskiwaniem płatności od kontrahentów i klientów, warto zdecydować się na monitoring należności – wykwalifikowani konsultanci zajmą się dopilnowaniem, by wszystkie faktury były na bieżąco spłacane. Monitoring płatności to bardzo przydatna usługa, znacznie skracająca czas oczekiwania na spłatę należności.

Warto wybrać usługi doświadczonej firmy zewnętrznej – dobre call center zapewni profesjonalną obsługę klienta na najwyższym poziomie, znacznie odciążając firmę od wielu zadań, które nie są bezpośrednio związane z jej działalnością, ale mają duży wpływ na jej funkcjonowanie i rozwój.