Aby ograniczyć możliwość rozprzestrzeniania się koronawirusa zachęcamy Państwa do ograniczenia wizyt w instytucjach publicznych i załatwiania spraw zdalnie. Co i jak można w ten sposób załatwić w Urzędzie Miasta Olsztyna?

Zanim udadzą się Państwo do Urzędu Miasta Olsztyna polecamy kontakt telefoniczny z biurem lub wydziałem do którego zamierzają się Państwo wybrać. Szczegółowy wykaz telefonów w urzędzie znajduje się na stronie internetowej

ksiazkatelefoniczna.olsztyn.eu

. Jeśli nie mają Państwo pewności w którym miejscu załatwia się sprawę, z którą chcą Państwo przyjść, prosimy o kontakt pod ogólny numer telefonu: 89 527 31 11

Zapraszamy także do załatwiania spraw przez internet. Można w ten sposób odbierać i wysyłać urzędową korespondencję. Każda wysyłka i odbiór są potwierdzane Urzędowym Poświadczeniem Odbioru, które jest równoważne z elektronicznym ‘awizo’. Można także wysłać tzw. pismo ogólne z załącznikiem na adres:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Mamy kilka platform internetowych, za pośrednictwem których nasi mieszkańcy mogą załatwić różne sprawy.

  • epuap.gov.pl

  • edeklaracje.olsztyn.eu

  • epo.olsztyn.eu

Tu publikujemy listę spraw, które można załatwić online w Urzędzie Miasta Olsztyna

. Jest tam także instrukcja to zrobić.

Ponadto przypominamy:

Wydział Komunikacji:

Ograniczamy przyjęcia Interesantów w Wydziale Komunikacji. Bezpośrednia obsługa
w Wydziale Komunikacji zostaje ograniczona wyłącznie do rezerwacji on-line (nie będą wydawane „numerki”, tak jak dotychczas). Sukcesywnie będą zwiększane możliwości elektronicznej rezerwacji kolejki.
Oto czynności, które można wykonać przez platformę EPUAP:

  • zgłoszenie zbycia/nabycia pojazdu
  • wniosek o wydanie zaświadczenia w zakresie prawa jazdy i rejestracji pojazdów

Potwierdzenie opłaty wniesionej po zdanym egzaminie na prawo jazdy można przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wszelkie niezbędne informacje dotyczące procedur znajdują się na

stronie Biuletynu Informacji Publicznej

.

Opłaty:

Prosimy o składanie informacji/deklaracji podatkowych w związku z nabyciem/zbyciem lub zmianą sposobu użytkowania nieruchomości/obiektów budowlanych:

  • za pośrednictwem portalu EDEKLARACJE

    Uwaga! Aby potwierdzić profil zaufany (niezbędny do prawidłowego podpisania informacji/deklaracji na portalu EDEKLARACJE) nie trzeba udawać się do urzędu, wystarczy zrobić to

    za pośrednictwem bankowości elektronicznej.

  • drogą pocztową na adres Wydział Podatków i Opłat Urzędu Miasta Olsztyna, Plac Jana Pawła II 1, 10-101 Olsztyn

Tu można pobrać druki informacji i deklaracji podatkowych

(w formacie pdf).


We wszelkich sprawach zachęcamy do kontaktu drogą elektroniczną:

  • za pośrednictwem platformy ePUAP

  • na adres e-mail Wydziału: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Co istotne - w pismach przesyłanych do Wydziału wskazać należy identyfikator podatkowy, tj. nr PESEL lub nr NIP w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą

I ponownie przypominamy - aby potwierdzić profil zaufany nie trzeba udawać się do urzędu, wystarczy

kliknąć tutaj i zrobić to za pośrednictwem bankowości elektronicznej

.

Urząd Stanu Cywilnego:
Zgłoszenie urodzenia dziecka oraz odpis z aktu stanu cywilnego można wykonać

przez profil zaufany.


W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny: 89 527 21 38
Informujemy także, że zaplanowane w najbliższym czasie uroczystości Złote Gody zostaną przełożone na inne terminy.

Biuro Obsługi Klienta:
Apelujemy by poniższe sprawy załatwiać

za pośrednictwem strony internetowej

. W razie pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego:
• sprawy meldunkowe - tel. 89 527 31 11 wew. 424, 412
• sprawy z zakresu dowodów osobistych - tel. 89 527 54 83, 89 527 31 11 wew. 434
• wniosek o wpisanie do rejestru wyborców i spisu wyborców- tel. 89 527 31 11 wew. 455,386
• wpis do

Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej

- tel. 89 527 31 11 wew. 474,472,324/

KONTAKT
Prosimy o korzystanie z kontaktu z Urzędem Miasta Olsztyna w następujący sposób:
• mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
• telefonicznie pod numerem: 89 527 31 11
• lub z poszczególnymi komórkami - szczegółowy wykaz telefonów dostępny jest pod adresem:

ksiazkatelefoniczna.olsztyn.eu

Przypominamy także, że zmienił się sposób funkcjonowania Urzędu Miasta Olsztyna, m.in. zamknięty został Punkt Obsługi Mieszkańców w Galerii Warmińskiej.

Proszę klinkąć tu by poznać szczegóły.

<- Wstecz do: Archiwum