Koniec lipca to najbardziej prawdopodobny początek prac przy budowie nowej, tramwajowej infrastruktury. Trwają prace przy przygotowaniu organizacji ruchu na ten czas.

Nowa trakcja połączy os. Pieczewo z centrum Olsztyna - będzie wieść ulicami Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. To łącznie około sześciu kilometrów podwójnego torowiska oraz węzeł przesiadkowy przy Wysokiej Bramie.

Część torowiska zostanie poprowadzona wzdłuż jezdni, jednak niektóre odcinku zostaną wybudowane pośrodku. To oraz przebudowy podziemnej infrastruktury będą oznaczać konieczność wyłączeń określonych fragmentów ulic. Zanim jednak zamknięcia, uruchomimy przejazdy i objazdy, które mają ułatwić codzienne poruszanie się po Olsztynie.

- Za niemal dwa tygodnie będzie można przejechać nową drogą łączącą ulicę Krasickiego z ulicą Wisławy Szymborskiej, a co za tym idzie z ulicą Pstrowskiego oraz południową obwodnicą Olsztyna - informuje kierownik jednostki realizującej projekt tramwajowy, Andrzej Karwowski. - Jej ukończenie to kluczowy warunek rozpoczęcia prac przy budowie II nitki trakcji tramwajowej, mającej swój początek w Pieczewie.

Połączenie przez dawny pieczewski poligon to nie jedyny przygotowywany objazd. Ponownie zostanie otwarty objazd przez os Brzeziny. Należy jednak pamiętać, że ruch będzie możliwy tylko w jednym kierunku - od strony Jarot.

Opracowywane są też dokładne organizacje ruchu w przypadku wyłączeń m.in. ul. Wilczyńskiego od pętli w Pieczewie do skrzyżowania z Krasickiego czy al. Piłsudskiego między Głowackiego a Mazowieckiego. Informacje na temat planowanych zmian w organizacjach ruchu oraz konkretnych, przyjętych już rozwiązań będą publikowane m.in. na Facebookowym profilu "ObjazdowyOlsztyn".

Powróć do archiwum