Budowa Pieniężnego z lotu ptaka

Olsztynianie czekali na to od kwietnia. Po miesiącach prac ul. Pieniężnego jest ponownie przejezdna. Zobaczcie jak przez ten czas zmieniało się oblicze jednej z ważniejszych arterii Olsztyna. [video]

Najważniejszym elementem inwestycji była budowa mostu. Przez ten strategiczny punkt dziennie przejeżdża niemal 20 tys. pojazdów na dobę, a w ciągu największego nasilenia ruchu, 1,5 tys. pojazdów na godzinę. Przez most św. Jakuba wiedzie także 10 linii autobusowych jadących przez centrum miasta. Stan techniczny starego mostu nie pozwalał na jego dalsze użytkowanie. Został rozebrany, a nowy obiekt został podniesiony o ok. 80 cm w stosunku do poprzedniego. Dzięki temu możliwe było połączenie pod nim chodnikiem i ścieżką rowerową parków Centralnego i Podzamcze. 

Drugą, istotną, a jednocześnie czasochłonną częścią tej inwestycji była wymiana infrastruktury podziemnej: przebudowa sieci gazowej, wodociągowej i kanalizacji sanitarnej oraz przełączanie kabli telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych. Nowa ul. Pieniężnego kosztowała ponad 16,5 mln złotych (16 695 914,38 pln), z czego 85 proc. to dofinansowanie unijne. Równolegle do ulicy Pieniężnego powstawały planty miejskie.

Ulica została oddana do użytku, co nie oznacza jeszcze końca robót budowlanych w tym miejscu. Nadal trwać będą prace związane m.in. z budową chodnika po stronie plant, przejścia pod mostem między parkami. W związku z tym, wprowadzana organizacja ruchu nie jest rozwiązaniem docelowym. Na tę chwilę zorganizowane będą dwa pasy ruchu (nie będzie wyznaczony buspas od pl. Roosevelta do al. Piłsudskiego).

[budowa Pieniężnego z lotu ptaka - video]

fot. Dron X System

<- Wstecz do: Archiwum