"Krajobraz mojego miasta"

Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna, której celem jest zwrócenie uwagi na problem chaosu reklamowego i właściwego planowania przestrzeni miejskiej.

W grudniu Narodowy Instytut Dziedzictwa zainaugurował kampanię społeczną "Krajobraz mojego miasta", poruszającą wciąż aktualny problem, jakim jest wygląd polskich miast, miasteczek a nawet wsi. 

- Kampania nie ma zastąpić narzędzi prawnych służących kształtowaniu harmonijnej przestrzeni - mówią organizatorzy akcji. - Jest to raczej działanie edukacyjne. Chcemy uwrażliwić lokalne społeczności na kwestie harmonii i estetyki przestrzeni, w których wspólnie uczymy się, pracujemy i żyjemy.

Najważniejszym elementem kampanii jest film szkoleniowy pt.: "Krajobraz mojego miasta" przygotowany przez Narodowy Instytut Dziedzictwa we współpracy z  Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego.  W filmie oprócz szeregu rozwiązań dotyczących powierzchni reklamowych znaleźć można także wskazówki odnoszące się do małej architektury, rynków, miejsc handlowych, strefy sacrum, estetyki ulic oraz zieleni miejskiej. Przedstawione w materiale problemy oraz działania mogą stać się inspiracją do tego, jak dbać o dziedzictwo kulturowe i ład w przestrzeni publicznej. Film prezentuje wiele dobrych przykładów i rozwiązań, które warto wprowadzić w życie. Jest dostępny na stronie: www.krajobrazmojegomiasta.pl

<- Wstecz do: Archiwum