Pozycjonowanie stron internetowych – zostaw konkurencję w tyle!

Każdego roku liczba osób korzystających z Internetu powiększa się. Bardzo małe dzieci potrafią go obsługiwać, a młodzież uczy swoich rodziców i dziadków, w jaki sposób korzystać z wyszukiwarki Google. To sprawia, że niemal cały przekrój społeczeństwa korzysta z Internetu: każdego dnia lub okazjonalnie. Jest to zatem potencjał, którego nie można zmarnować.

Internet w liczbach

Miesięcznie z wyszukiwarki Google korzysta ponad 20 milionów użytkowników, a więc ponad 90% wszystkich korzystających z internetu. W Polsce każdego miesiąca liczba internautów wrasta i wynosi już blisko 30 mln, notuje się, że co miesiąc dochodzi do ponad 60 mld odsłon stron, a przeciętny internauta spędza w sieci ponad 2 godziny! Te wyniki naprawdę powinny dać do myślenia każdemu, kto prowadzi biznes, a nie posiada jeszcze własnej strony internetowej. Pozycjonowanie stron internetowych https://matt-kozlowski.com/, przy takich wynikach korzystania z Internetu, jest obecnie najlepszym sposobem na reklamę swojej firmy.

Pozycjonowanie stron – czyli co?

Czym jest pozycjonowanie stron? Są to działanie zmierzające ku temu, aby strona internetowa, po wpisaniu odpowiedniej frazy (słowa kluczowego) do wyszukiwarki Google, wyświetliła się wysoko w wynikach wyszukiwania – top10, a najlepiej, jeśli osiągnięte zostaje TOP3. Pozycjonowanie opiera się na technikach, które zgodne są z wytycznymi wyszukiwarki.

Przykład

Prowadzisz sklep z bielizną damską w Warszawie. Chciałbyś, mieć więcej klientów – to zrozumiałe. Zdecydowałeś się na wykonanie strony internetowej, ale nie obserwujesz zwiększonego zainteresowania. Kiedy wpisujesz do wyszukiwarki internetowej hasło „bielizna w Warszawie” pojawia się wiele tysięcy wyników, jednak twojej strony nie ma ani na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, ani na drugiej, ani nawet na dziesiątej, czy dwudziestej. Decydując się na pozycjonowanie lokalne (a więc na konkretny teren: miasto, województwo) lub pozycjonowanie ogólnopolskie, a nawet skierowane na cały świat, zyskujesz pewność, że Twoja pozycja się poprawi.

Wysoko w wynikach wyszukiwania – co to zmieni?

Bardzo dużo! Będąc wysoko na liście wyszukiwania nie tylko zwiększy się ruch na Twojej stronie, ale przede wszystkim zwiększy się Twoja sprzedaż. Oczywiście, wpływ na zakup ma szereg rzeczy. Niektóre, takie jak responsywność strony, przyjazny dla użytkownika układ, dobrej jakości teksty zachęcające do zakupy, często są po stronie agencji seo/sem. Ale oczywiście właściciel firmy musi wziąć pod uwagę, że poprawa sprzedaży zależy także od cech produktu oraz cen.

„Moich klientów nie ma w Internecie” – na pewno?

Jeszcze jakiś czas temu, niektórzy właściciele firm mogli mówić, że ich klientów nie w sieci. Była to prawda. Kilkanaście, czy nawet kilka lat temu, koszt Internetu był na tyle duży, że jeszcze nie wszystkich było na niego stać. Dodatkowo, nie wszyscy ludzie w średnim wieku i starsi go obsługiwali. Dlatego, jeżeli grupą docelową firmy były osoby, które były starsze, właściciel firmy miał rację mówiąc, że ten środek reklamy nie będzie najskuteczniejszy. Dziś jednak wiele się z mieniło, z Internetu, a w szczególności z wyszukiwarki internetowej Google korzystają dziś niemal wszyscy, nawet osoby starsze. Nawet jeżeli starsza osoba nie potrafi korzystać z sieci, bardzo często wnuk, wnuczka, czy syn lub córka, sprawdzają w Internecie dla osoby starszej przydatne dla niej usługi i produkty. Coraz częściej można spotkać się zatem z pośrednim korzystaniem z sieci.

Pozycjonowanie strony jest dziś zatem wskazane nawet w tych branżach, które jeszcze kilka lat temu wcale nie myślały o tym, aby w ogóle zakładać strony internetowe, a co dopiero konkurować z innymi w sieci. Realia jednak się zmieniają, a każdy przedsiębiorca powinien być na tyle elastyczny, aby dopasować się do tych realiów.