Twoja atrakcyjna oferta nie dociera do klientów? Problemem może być niska pozycja Twojej witryny w wynikach wyszukiwań Google. Znalezienie się na samym szczycie rankingu firm nie jest zadaniem prostym, tanim i szybkim do zrealizowania. Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga czasu oraz zatrudnienia profesjonalnej agencji SEO z doświadczeniem. Co najważniejsze, działania te są opłacalne, ponieważ znalezienie się na pierwszym miejscu w rankingu wyszukiwań podniesie dochody uzyskiwane przez Twoją w internecie. Do szczęścia potrzebne jest 6 kroków. Jakie to kroki?

6 kroków na szczyt rankingu Google

Krok 1 Audyt SEO

Przed podjęciem jakichkolwiek działań potrzebna jest analiza obecnej sytuacji. Audyt SEO pozwoli wskazać, które elementy ważne w kontekście pozycjonowania należy poprawić i udoskonalić. Standardowa analiza strony obejmuje trzy obszary:

  • analiza techniczna strona,
  • analiza treści publikowanych na stronie,
  • analiza linkowania.

Profesjonalne agencje zajmujące się pozycjonowaniem zazwyczaj przeprowadzają bezpłatne audyty SEO. Na podstawie uzyskanych wyników, przedstawiają klientowi ofertę ze strategią SEO.

Krok 2 Optymalizacja techniczna

Działania optymalizacji strony należy rozpocząć od technicznych jej aspektów. Wielu właścicieli stron internetowych zastanawia się w tym miejscu, o jakich poprawkach mowa - skoro strona internetowa jest nowa. Na pozycję witryny w wyszukiwarce Google wpływa wiele elementów technicznych strony, takich jak szybkość ładowania, nawigacja i mapa strony a także jakość jej mobilnej wersji. Wiele stron posiada liczne błędy, które mogą w przyszłości obniżać pozycję w wynikach wyszukiwań.

Krok 3 Optymalizacja treści

Algorytmy i boty Google analizują stronę internetową przede wszystkim na podstawie zamieszczonych na niej treści. To dzięki temu, szukając mechanika samochodowego, otrzymujemy propozycję wejścia na strony mechaników samochodowych. Analiza strony internetowej pod kątem treści obejmuje przede wszystkim poprawę tytułów stron, meta description a także natężenia słów kluczowych.

Krok 4 Social Media

Ogromne znaczenie Social Mediów we współczesnym marketingu ma również swoje przełożenie na pozycjonowanie stron. Ogromna liczba użytkowników korzystająca każdego dnia z Facebooka, LinkedIn czy też Instagrama to kopalnia potencjalnych odwiedzających naszą witrynę. Jak wykorzystać Social Media przy pozycjonowaniu? Przede wszystkim na stronie internetowej umieść odnośniki prowadzące do firmowych profili w mediach społecznościowych a wpisy umieszczane na blogu, koniecznie publikuj na facebookowej tablicy. Dzięki takim działaniom szybciej zbudujesz wiarygodny wizerunek domeny.

Krok 5 Link building

Linkowanie wiecznie żywe. Pozyskiwane linki to ciągle najskuteczniejszy sposób na skuteczne pozycjonowanie stron. Skąd jednak pozyskiwać wartościowe i bezpieczne linki w procesie link building?

  • fora i blogi,
  • social media,
  • katalogi,
  • portale informacyjne,
  • Youtube.

Proces linkowania obejmuje również umieszczanie linków wewnętrznych. W nowym artykule na blogu warto zamieścić odniesienie do innego artykułu lub produktu znajdującego się na stronie. W ten prosty sposób zatrzymasz odbiorcę dłużej w obrębie witryny a jednocześnie dasz botom Google jasny sygnał, że na stronie znajduje się dużo ciekawych, powiązanych ze sobą rzeczy.

Krok 6 Autorytet

Szukając firmy oferującej ‘pozycjonowanie stron Poznań’ oczekuje znaleźć najlepszą agencję SEO w Poznaniu czyli takiej, której pracownicy posiadają odpowiednie kompetencje a także doświadczenie. Dodatkowo musi być ona z Poznania a nie z Warszawy. W podobnym tonie hierarchizuje listę stron algorytm Google. Na samym szczycie znajdują się witryny działające określone czas, które regularnie proponują swoim odbiorcom ekspercki content. Tylko w ten sposób (treści wysokiej jakości i długa historia witryny) można zbudować autorytet strony w internecie.