Czy pracowałeś kiedykolwiek jako pracownik obsługi klienta lub właśnie masz zamiar rozpocząć prace w takim charakterze? Jeśli tak to zapraszamy do przeczytania naszego artykułu. Dowiesz się w nim czy istnieją sprawdzone sposoby na to w jaki sposób radzić sobie podczas rozmowy z trudnym klientem.

Praca z ludźmi to nie jest praca dla każdego

Niestety taka jest prawda. Nie każdy nadaje się do pracy w dziale obsługi klienta, W te pracy trzeba być naprawdę twardym człowiekiem. Trzeba być osobą bardzo odporna na stres i umiejąca panować nad własną złą energią.

Jak radzić sobie z trudnym klientem?

Jak radzić sobie z taką trudną pracą?

Każdy, kto kiedykolwiek pracował w dziale obsługi klienta wie, że nie jest to łatwa praca. Tak naprawdę jest to bardzo ciężka harówka. Najgorzej jest wtedy, gdy trafimy na trudnego klienta. Kiedy już centrala ip pbx przekieruje do nas taką osobę, musimy wiedzieć co robić.

Jak zachować się podczas trudnej rozmowy z roszczeniowym klientem?

Właściwie nie wiadomo jak się zachować dlatego, że w każdej sytuacji każdy sposób na jej rozwiązanie może okazać się ryzykowny. Tak więc, jeśli szukacie uniwersalnych recept i taktyk na trudnego klienta, to ich zwyczajnie nie znajdziecie, bo takie po prostu nie istnieją. Dlatego s osób na kiepskiego klienta trzeba opracować we własnym zakresie, Zwyczajnie testować określone sposoby i zobaczyć w praktyce, co działa na uciążliwych klientów. Jednocześnie tez trzeba sprawdzić, co chce się zmienić u siebie, tak aby nasza prezencja przyciągała klientów.

Jak komunikować się z klientem w trudnych sytuacjach?

Dochodzenie do porozumienia ze zdenerwowanym klientem w stresowych i trudnych sytuacjach jest umiejętnością, w której trzeba doskonalić. Bez umiejętnego komunikowania się nie można być ani dobrym managerem, ani negocjatorem, ani pracownikiem obsługi klienta.

Co zrobić, żeby poradzić sobie z trudnym klientem?

Po pierwsze – bądź wobec trudnego klienta asertywny i jednocześnie grzeczny i stanowczy. Postawa, uznawana jako asertywna to taka, która akceptuje wątpliwości, odmienność, drugiej strony a równocześnie zachowuje sobie prawo do niezależnego zdania. Jednocześnie trzeba mieć dużo pewnego rodzaju intuicji, aby właściwie „wyczuć” klienta. W takiej sytuacji będzie nam łatwiej rozwiązać problem.

Kiedy nie szukać pracy w dziale obsługi klienta?

Z pewnością nie należy szukać pracy w dziale obsługi klienta w momencie, gdy jesteśmy osobami mało pewnymi siebie lub nieśmiałymi. Z drugiej strony, wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z faktu, że w takich miejscach jak call center można się wiele nauczyć, choć są i tacy, którzy pracę w takim miejscu nazwą prawdziwą szkołą życia. Prawdą jest także to, że w trakcie pracy w call center można poznać ciekawe i bardzo nowoczesne technologie takie jak technologia VoIP. Jest to nowoczesna system technologiczny, dzięki któremu możliwe jest przeprowadzanie internetowych rozmów telefonicznych. Warto wiedzieć, że rozmowy przeprowadzane za pomocą technologii VoIP nie są rozmowami, za które trzeba bardzo dużo zapłacić. Jednocześnie technologia rozmów internetowych VoIP posiada wiele dodatkowych funkcji, szczególnie wykorzystywanych właśnie w biurach obsługi klienta. Dzięki technologii VoIP centra obsługi klienta działają szybko i sprawnie, a my sami w charakterze klientów, będąc po tej drugiej stronie, czujemy, że ktoś naprawdę rozwiązuje nasze problemy.