Przybywa osób, które decydują się na wybór komunikacji miejskiej jako codziennego środka transportu. Kupujemy mniej jednorazowych, a więcej sieciowych biletów.

W Olsztynie rośnie liczba pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej. Tylko tramwaje przewożą 20 tys. pasażerów dziennie. Coraz więcej osób decyduje się też na zakup biletów okresowych. W styczniu sprzedanych zostało ok. 32 tys.  tzw. sieciówek. Dla porównania, w styczniu 2017 roku sprzedano ich ok. 24 tys. W obiegu jest ponad 60 tys. Olsztyńskich Kart Miejskich.

Cieszy również fakt, że rosnąca frekwencja przekłada się na poziom zadowolenia z usług. Wyniki badania przeprowadzonego przez Katedrę Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego pokazują, że obecni pasażerowie są grupą mieszkańców zadowolonych ze zmian i z organizacji transportu publicznego w naszym mieście. O organizacji transportu miejskiego wypowiada się dobrze lub bardzo dobrze prawie 71 proc. respondentów. Jako przeciętny ocenia go blisko 25 proc., a źle lub bardzo źle – tylko niewiele ponad cztery procent. We wszystkich wskaźnikach oceny dobre i bardzo dobre zdecydowanie przewyższają oceny negatywne. Mieszkańcy cenią sobie bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania. Pozytywnie też oceniają zmiany w organizacji, będące skutkiem przywrócenia tramwajów. Dobra ocena komunikacji miejskiej przez pasażerów znajduje potwierdzenie także we wcześniejszych badaniach, prowadzonych w ramach Olsztyńskiego Panelu Obywatelskiego.

<- Wstecz do: Archiwum