Telefonia internetowa umożliwia przesyłanie głosu, wykorzystując dedykowane łącza oraz sieci z protokołami IP. Dzięki temu, każdy, kto posiada łącze internetowe, może korzystać z dobrodziejstw, jakie niesie ze sobą telefonia VoIP. A jakie to dobrodziejstwa? Poniżej najważniejsze zalety telefonii internetowej.
Wdrożenie do firmy telefonii internetowej gwarantuje wiele korzyści. Przede wszystkim są to spore oszczędności. Telefonia VoIP to niskie koszty połączeń, redukcja kosztów połączeń zagranicznych, międzystrefowych. Wszyscy operatorzy telefonii VoIP oferują znacznie tańsze połączenia, niż klasyczni operatorzy. Oprócz tego, aby korzystać z telefonii internetowej, nie trzeba zmieniać telefonów. Owszem, można zakupić telefon dedykowany, jednak równie dobrze można korzystać ze starszych modeli analogowych telefonów. Wystarczy bramka VoIP oraz router. Jest idealne rozwiązanie zarówno dla firm, jak i dla osób prywatnych. Dzięki telefonii VoIP można korzystać z jednej, zintegrowanej sieci komputerów oraz telefonów, mieć absolutna kontrole nad bieżącymi rachunkami w intuicyjnym panelu klienta. Dodatkową zaletą tej technologii jest duża prostota – każdy może z niej korzystać, bez konieczności poznawania szczegółów i bez specjalistycznej wiedzy.
Oprócz tego, osoby decydujące się na telefonię VoIP, mogą korzystać z wielu dodatkowych opcji i usług.Poniżej kilka przykładów:
- Kolejkowanie – jedna z najważniejszych usług VoIP
Dzięki telefonii nietrentowej, firmy mogą korzystać z wielu dodatkowych usług, a wśród nich znajduje się kolejkowanie połączeń. Na czym polega ta usługa? Często zdarza się, że osoba dzwoniąca do firmy słyszy tylko dźwięk zajętości, po czym rozłącza się lub zostaje rozłączona. Kiedy jednak firma dysponuje usługa kolejkowania, dzwoniący ustawia się w kolejce do rozmowy np. z konsultantem czy innym pracownikiem firmy. Dzwoniący na bieżąco jest informowany, które miejsce w kolejce obecnie zajmuje, albo ile czasu musi jeszcze poświęcić na czekanie. W między czasie w słuchawce może słyszeć muzykę. Dzięki temu osoba dzwoniąca nie rozłącza się, a firma nie traci potencjalnego klienta. Jednocześnie, kolejkowanie nie przeszkadza pracownikom firmy – dzieje się to jakby poza nimi. Więcej o usłudze oraz o podobnych usługach VoIP możesz przeczytać na stronie http://www.spikon.pl/usluga-voip/.
- Jeden łatwy numer
Firma, może kupić bardzo łatwy numer telefonu, dzięki czemu znacznie zwiększa swoje możliwości na rynku i staje się bardziej konkurencyjna. Telefon z ciągiem łatwych do zapamiętania cyfry, może zostać szybko zapamiętany przez Klienta. To bardzo ważne z punktu widzenia marketingowego firmy. Łatwy numer zwiększa również wiarygodność firmy.
Co więcej, jeden numer może kierować do firmy, w której pracuje wiele osób. Dlaczego? Dzieje się tak dzięki usługom takim jak: numery wewnętrzne, czy wspomniane już kolejkowanie połączeń. Usługa VoIP daje naprawdę wiele możliwości.
- Rejestrowanie połączeń
Kolejną z ważnych dla firm usług VoIP jest rejestrowanie połączeń. Jest to kwestia istotna przede wszystkim w sytuacji, kiedy firma często prowadzi uzgodnienia telefoniczne i zawiera umowy. Rejestrator rozmów pozwala na automatyczne nagrywanie połączeń oraz przechowywanie ich przez określony czas. Wszystkie rozmowy są dostępne w panelu klienta i można je w każdej chwili odtworzyć, kiedy pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości, dotyczące np. ustaleń.
Zalet telefonii komórkowej jest wiele. Najważniejszą z nich jest możliwość wykonywania połączeń z każdego miejsca na ziemi. Warunkiem jest posiadanie łącza internetowego oraz jednego z urządzeń: komputera, telefonu komórkowego, stacjonarnego lub dedykowanego usługa VoIP. Mobilność to jednak nie wszystko. Liczy się również obniżenie kosztów rozmów telefonicznych, również tych zagranicznych, a także wprowadzenie firmy na wyższy poziom – poziom, na którym praca jest znacznie łatwiejsza i przyjemniejsza, a przez to bardziej wydajna!