Dokonała aura i wyczekiwana inwestycja sprawiły, że Olsztynianie tłumnie przybyli na otwarcie Łynostrady. Nie ma wątpliwości, że trakt już stał się nową atrakcją stolicy regionu.
Łynostrada to niezaprzeczalny efekt współpracy mieszkańców i władz miasta. Fragment trasy, który zwyciężył w głosowaniu Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego został rozbudowany do niemal dziewięciokilometrowego szlaku.
- To bardzo atrakcyjny trakt, który szybko stanie się ulubionym miejscem spacerów i przejażdżek rowerowych olsztynian - mówi prezydent miasta Piotr Grzymowicz. - Po prostu Łyna ma swój niezaprzeczalny urok i uwiedzie każdego, kto trafi nad jej brzeg. Mam też nadzieję, że dla wielu rowerzystów będzie to podstawowa droga komunikacyjna, pozwalająca na szybki i bezkolizyjny dojazd do centrum miasta.
Trasę można podzielić na trzy główne odcinki. Od ul. Kalinowskiego do al. Obrońców Tobruku to część doliny rzeki Łyny, między al. Obrońców Tobruku a zapleczem Koszarów Dragonów - fragment miejski, a dalej - aż do elektrowni wodnej na Wadągu część leśna. Każdy z nich ma swój niepowtarzalny klimat.
- Z uwagi na warunki gruntowe Łynostrada nie była prostą i tanią inwestycją, ale warto było się potrudzić - dodaje Piotr Grzymowicz. - Polecam Łynostradę każdemu pragnącemu aktywnego wypoczynku i zapraszam do jej odwiedzenia. W dowolnym miejscu, bo wszystkie są atrakcyjne. Wiem, co mówię, bo to moje ulubione miejsce rodzinnych spacerów.
Zwycięski projekt zgłoszony do Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego miał łączyć Park Centralny z Osiedlem Mleczna. Władze Olsztyna zdecydowały jednak, że warto od razu zrealizować Łynostradę na całym miejskim odcinku rzeki.
- Wsparta tysiącami głosów mieszkańców, przekuta w projekt przez prezydenta oraz dofinansowana środkami unijnymi, stanowić ma teraz szkielet wokół którego realizowane mają być kolejne społeczne inicjatywy, takie jak na przykład dojścia z osiedli czy tereny rekreacyjne - mówi jeden z inicjatorów przedsięwzięcia, Paweł Klonowski. - Być może już w tegorocznej edycji Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego.
Budowa Łynostrady kosztowała nieco ponad 13 mln złotych.
[ mapa Łynostrady
<- Wstecz do: Archiwum