Pozycjonowanie stron WWW trendy w 2019 roku

3 min czytania
Pozycjonowanie stron WWW  trendy w 2019 roku

Za nami połowa 2019 roku, który w świecie Internetu może nie okazał się rokiem rewolucyjnym, ale z pewnością jest ciekawy. Również w SEO, które jak co roku wyeksponowało kilka nowych trendów. Jak wygląda pozycjonowanie stron WWW w 2019 roku i na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę? Sprawdźmy to istotne również w kontekście zbliżającego się, 2020!

Pozycjonowanie stron WWW pięć najważniejszych trendów 2019

Po pierwsze responsywność stron

O tym, że zdecydowana większość z nas korzysta z Internetu na telefonach komórkowych i tabletach, nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak tego, że urządzenia mobilne prześcigną pod względem popularności komputery, wciąż nie wszyscy wiedzą. Wie o tym natomiast Google i dlatego też coraz większą wagę przykłada do tego, aby witryny były responsywne, a więc dostosowane do ekranów urządzeń mobilnych bez tego skuteczne pozycjonowanie stron WWW w 2019 roku nie jest możliwe. O tym, jak duże znaczenie ma ta kwestia dla giganta z Mountain View, jest wprowadzenie algorytmu mobile first indexing, który ma aktualnie duży wpływ na SEO.

Po drugie wyszukiwanie głosowe

Ogromna popularność Internetu na urządzeniach mobilnych doprowadziła również do tego, że rośnie popularność wyszukiwania głosowego i również to będzie miało w przyszłości bardzo duży wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Co więcej na Zachodzie niezwykle popularni są tzw. asystenci Google”, którzy powoli pojawiają się również w Polsce. Z tego też względu już w 2019 roku wielu specjalistów SEO musiało nieco zmienić pogląd na wyszukiwanie, skupiając się przede wszystkim na pytaniach użytkowników , jakie mogą zadawać oraz odpowiedziach na nie. W kolejnych latach pozycjonowanie Google pod kątem voice search będzie coraz bardziej istotne, dlatego warto już teraz zainteresować się tym tematem.

Po trzecie content is king

Niezmiennie, od czasów wprowadzenia Pandy, content jest na piedestale, jednak jego znaczenie z roku na rok będzie rosło. Wynika to z rozwoju sztucznej inteligencji Google, która również skupiać się będzie na tym, by witryny były jak najbardziej merytoryczne i jak najlepiej odpowiadały na pytania użytkowników. Jeżeli więc chcesz, aby pozycjonowanie strony było skuteczne, a jeszcze nie zająłeś się nią od strony merytorycznej to ostatni dzwonek!

Po czwarte coraz istotniejsza rola UX

User Experience to budowanie pozytywnych doświadczeń użytkownika, odwiedzającego stronę internetową. To pojęcie, które z roku na rok zyskuje na znaczeniu, ponieważ pozwala zoptymalizować witrynę w taki sposób, aby była ona jak najbardziej przyjazna i przydatna dla użytkownika. Zainteresuj się więc tym tematem dzięki temu zwiększysz liczbę odwiedzin, zmniejszysz współczynnik odrzuceń i… zadbasz o skuteczniejsze pozycjonowanie strony WWW.

Po piąte sztuczna inteligencja

RankBrain to algorytm, który rośnie w siłę coraz lepiej rozpoznaje on intencje użytkowników i ma wpływ na efekty pozycjonowania. Pozycja strony w Google będzie więc zależała od tego, jak dostosujesz ją pod kątem sztucznej inteligencji wyszukiwarki np. jeżeli chodzi o content. Poznaj tematykę bliżej, ponieważ w 2020 roku nacisk na SI będzie z pewnością jeszcze większy!

Oczywiście warto wspomnieć jeszcze o kilku innych kwestiach, takich jak konieczność stosowania wysokiej jakości linków , które wciąż mają ogromne znaczenie i prawdopodobnie nigdy się to nie zmieni, porządkowanie danych w schema.org , które pozwala wyróżnić się w wynikach wyszukiwania czy dbałość o bezpieczeństwo to jest istotne jak nigdy wcześniej. Stosując się do aktualnych trendów, będziesz lepiej pozycjonować strony WWW niezależnie od tego, czy działasz na własną rękę i promujesz w ten sposób swój biznes, czy jesteś pozycjonerem, chcącym rozwijać się w swoim zawodzie.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

wiadomosciolsztyn_kf