Za nami połowa 2019 roku, który w świecie Internetu może nie okazał się rokiem rewolucyjnym, ale z pewnością jest ciekawy. Również w SEO, które – jak co roku – wyeksponowało kilka nowych trendów. Jak wygląda pozycjonowanie stron WWW w 2019 roku i na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę? Sprawdźmy – to istotne również w kontekście zbliżającego się, 2020!

Pozycjonowanie stron WWW – pięć najważniejszych trendów 2019

Po pierwsze – responsywność stron

O tym, że zdecydowana większość z nas korzysta z Internetu na telefonach komórkowych i tabletach, nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak tego, że urządzenia mobilne prześcigną pod względem popularności komputery, wciąż nie wszyscy wiedzą. Wie o tym natomiast Google i dlatego też coraz większą wagę przykłada do tego, aby witryny były responsywne, a więc dostosowane do ekranów urządzeń mobilnych – bez tego skuteczne pozycjonowanie stron WWW w 2019 roku nie jest możliwe. O tym, jak duże znaczenie ma ta kwestia dla giganta z Mountain View, jest wprowadzenie algorytmu mobile first indexing, który ma aktualnie duży wpływ na SEO.

Po drugie – wyszukiwanie głosowe

Ogromna popularność Internetu na urządzeniach mobilnych doprowadziła również do tego, że rośnie popularność wyszukiwania głosowego i również to będzie miało w przyszłości bardzo duży wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Co więcej – na Zachodzie niezwykle popularni są tzw. „asystenci Google”, którzy powoli pojawiają się również w Polsce. Z tego też względu już w 2019 roku wielu specjalistów SEO musiało nieco zmienić pogląd na wyszukiwanie, skupiając się przede wszystkim na pytaniach użytkowników, jakie mogą zadawać oraz odpowiedziach na nie. W kolejnych latach pozycjonowanie Google pod kątem voice search będzie coraz bardziej istotne, dlatego warto już teraz zainteresować się tym tematem.

Pozycjonowanie stron WWW – trendy w 2019 roku

Po trzecie – content is king

Niezmiennie, od czasów wprowadzenia Pandy, content jest na piedestale, jednak jego znaczenie z roku na rok będzie rosło. Wynika to z rozwoju sztucznej inteligencji Google, która również skupiać się będzie na tym, by witryny były jak najbardziej merytoryczne i jak najlepiej odpowiadały na pytania użytkowników. Jeżeli więc chcesz, aby pozycjonowanie strony było skuteczne, a jeszcze nie zająłeś się nią od strony merytorycznej – to ostatni dzwonek!

Po czwarte – coraz istotniejsza rola UX

User Experience to budowanie pozytywnych doświadczeń użytkownika, odwiedzającego stronę internetową. To pojęcie, które z roku na rok zyskuje na znaczeniu, ponieważ pozwala zoptymalizować witrynę w taki sposób, aby była ona jak najbardziej przyjazna i przydatna dla użytkownika. Zainteresuj się więc tym tematem – dzięki temu zwiększysz liczbę odwiedzin, zmniejszysz współczynnik odrzuceń i… zadbasz o skuteczniejsze pozycjonowanie strony WWW.

Po piąte – sztuczna inteligencja

RankBrain to algorytm, który rośnie w siłę – coraz lepiej rozpoznaje on intencje użytkowników i ma wpływ na efekty pozycjonowania. Pozycja strony w Google będzie więc zależała od tego, jak dostosujesz ją pod kątem sztucznej inteligencji wyszukiwarki – np. jeżeli chodzi o content. Poznaj tematykę bliżej, ponieważ w 2020 roku nacisk na SI będzie z pewnością jeszcze większy!

Co jeszcze?

Oczywiście warto wspomnieć jeszcze o kilku innych kwestiach, takich jak konieczność stosowania wysokiej jakości linków, które wciąż mają ogromne znaczenie i prawdopodobnie nigdy się to nie zmieni, porządkowanie danych w schema.org, które pozwala wyróżnić się w wynikach wyszukiwania czy dbałość o bezpieczeństwo – to jest istotne jak nigdy wcześniej. Stosując się do aktualnych trendów, będziesz lepiej pozycjonować strony WWW – niezależnie od tego, czy działasz na własną rękę i promujesz w ten sposób swój biznes, czy jesteś pozycjonerem, chcącym rozwijać się w swoim zawodzie.