Jak efektywnie prowadzić fanpage na Facebooku?

2 min czytania
Jak efektywnie prowadzić fanpage na Facebooku?

Facebook jest obecnie najważniejszym serwisem społecznościowym patrząc z perspektywy firmy, która chce skupić się na promocji w Internecie. Nie można oczywiście pominąć serwisów takich jak Instagram , czy też Linkedin , ale to właśnie działaniom na Facebooku zwykle poświęca się najwięcej czasu. Na co warto zwrócić uwagę, aby prowadzony fanpage na Facebooku miał wierne grono fanów oraz aby zdobywanie kolejnych przychodziło z łatwością?

Rozrywka i informacje zamiast typowych treści reklamowych

Osoby posiadające swoje konta na Facebooku najczęściej szukają rozrywki lub ciekawych informacji z określonej grupy ich zainteresowań. Wychodząc naprzeciw takim potrzebom warto skupić się na dostarczaniu informacji o konkretnym zagadnieniu lub tematyce. Pozwoli to zdobyć wiernych i wytrwałych fanów oczekujących kolejnych informacji w ich ulubionej tematyce. Najlepiej też połączyć ten aspekt z dostarczaniem rozrywki, a dopiero na końcu, w miarę potrzeby, umiejętnie wpleść przekaz promocyjny i reklamowy w firmowego fanpage’a. Nowoczesne firmy postrzegają Facebooka jako medium do budowania zaufania i marki, gdzie aspekt typowo reklamowy jest bardzo znikomy, a mimo to osiągają bardzo dobre wyniki, bo ludzie zaczynają kojarzyć daną markę właśnie z ich pozytywnym nastawieniem do klientów, a nie z agresywną reklamą. Dlatego też oprócz tekstów zamieszczanych przez pracowników samej firmy dość często korzysta się z usług

i firm w doświadczeniu marketingu internetowego do tego, aby urozmaicać przekaz zamieszczany na fanpage’u.

Komunikacja w prywatnych wiadomościach i komentarzach

Należy pamiętać, że Facebook to nie tablica ogłoszeniowa. Zamieszczane artykuły, obrazki i inne media są na żywo komentowane przez rosnącą społeczność Facebooka. Pojawiają się pytania, wątpliwości zarówno w komentarzach, jak i za pośrednictwem prywatnych wiadomości do osoby obsługującej fanpage. Ignorowanie potrzeb i pytań klientów z pewnością wpłynie nie tylko na obniżone zaufanie komentujących, ale również obniża zaufanie osób obserwujących to w jaki sposób firma odpowiada na takie zapytania. Warto zwrócić w tym momencie uwagę na to, że Facebook podaje do publicznej wiadomości dla wszystkich odwiedzających to jak szybko ktoś zostawiający pytanie może liczyć na odpowiedź w prywatnej wiadomości. Z pewnością ludzie widząc tekst typu odpowiada do kilku dni” będą niezbyt skorzy do tego, aby komunikować swoje wątpliwości z taką firmą, a chętniej będą uczestniczyć i aktywnie komentować na fanpage’u gdzie zobaczą wytłuszczoną informację, że firma bardzo sprawnie odpowiada na wiadomości”.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

wiadomosciolsztyn_kf