Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Olsztyn

Facebook jest obecnie najważniejszym serwisem społecznościowym patrząc z perspektywy firmy, która chce skupić się na promocji w Internecie. Nie można oczywiście pominąć serwisów takich jak Instagram, czy też Linkedin, ale to właśnie działaniom na Facebooku zwykle poświęca się najwięcej czasu. Na co warto zwrócić uwagę, aby prowadzony fanpage na Facebooku miał wierne grono fanów oraz aby zdobywanie kolejnych przychodziło z łatwością?

Rozrywka i informacje zamiast typowych treści reklamowych

Osoby posiadające swoje konta na Facebooku najczęściej szukają rozrywki lub ciekawych informacji z określonej grupy ich zainteresowań. Wychodząc naprzeciw takim potrzebom warto skupić się na dostarczaniu informacji o konkretnym zagadnieniu lub tematyce. Pozwoli to zdobyć wiernych i wytrwałych fanów oczekujących kolejnych informacji w ich ulubionej tematyce. Najlepiej też połączyć ten aspekt z dostarczaniem rozrywki, a dopiero na końcu, w miarę potrzeby, umiejętnie wpleść przekaz promocyjny i reklamowy w firmowego fanpage’a. Nowoczesne firmy postrzegają Facebooka jako medium do budowania zaufania i marki, gdzie aspekt typowo reklamowy jest bardzo znikomy, a mimo to osiągają bardzo dobre wyniki, bo ludzie zaczynają kojarzyć daną markę właśnie z ich pozytywnym nastawieniem do klientów, a nie z agresywną reklamą. Dlatego też oprócz tekstów zamieszczanych przez pracowników samej firmy dość często korzysta się z usług agencji reklamowych i firm w doświadczeniu marketingu internetowego do tego, aby urozmaicać przekaz zamieszczany na fanpage’u.

Komunikacja w prywatnych wiadomościach i komentarzach

Należy pamiętać, że Facebook to nie tablica ogłoszeniowa. Zamieszczane artykuły, obrazki i inne media są na żywo komentowane przez rosnącą społeczność Facebooka. Pojawiają się pytania, wątpliwości zarówno w komentarzach, jak i za pośrednictwem prywatnych wiadomości do osoby obsługującej fanpage. Ignorowanie potrzeb i pytań klientów z pewnością wpłynie nie tylko na obniżone zaufanie komentujących, ale również obniża zaufanie osób obserwujących to w jaki sposób firma odpowiada na takie zapytania. Warto zwrócić w tym momencie uwagę na to, że Facebook podaje do publicznej wiadomości dla wszystkich odwiedzających to jak szybko ktoś zostawiający pytanie może liczyć na odpowiedź w prywatnej wiadomości. Z pewnością ludzie widząc tekst typu „odpowiada do kilku dni” będą niezbyt skorzy do tego, aby komunikować swoje wątpliwości z taką firmą, a chętniej będą uczestniczyć i aktywnie komentować na fanpage’u gdzie zobaczą wytłuszczoną informację, że firma „bardzo sprawnie odpowiada na wiadomości”.

1000 Znaków do wykorzystania