Powiat Olsztyn: Promujemy Warmię na samochodach

3 min czytania

Promujemy Warmię na samochodach

Marketing terytorialny, czy też marketing miejsc to w naszym kraju stosunkowo nowe zjawisko, chociaż już całkiem dobrze zakorzenione w świadomości władz samorządów wszystkich szczebli. Promują się województwa, gminy, miejscowości mając świadomość, że jest to jedna ze skuteczniejszych dróg pozyskiwania opinii publicznej, inwestorów, turystów czy też nowych mieszkańców.

Jednym z popularnych narzędzi tego typu promocji są naklejki umieszczane na tyłach samochodów. Między innymi od kilku już lat mieszkańcy stolicy Warmii i Mazur nie bez dumy informują innych użytkowników dróg, że Olsztyn kocham”. Teraz do lokalnego patriotyzmu swoich mieszkańców postanowiło odwołać się i olsztyńskie starostwo. Od poniedziałku osoby odbierające w Wydziale Komunikacji nowe tablice rejestracyjne będą otrzymywać także nalepki z hasłem Warmia jest miła”.

Mam nadzieję, że spodobają się naszym mieszkańcom i będą chcieli jeździć z nimi po Polsce i świecie promując nasz naprawdę miły region, stając się ambasadorami swojej małej ojczyzny mówi Andrzej Abako, starosta olsztyński.

Nalepki na samochody to kolejna odsłona działań promocyjnych Powiatu prowadzonych pod hasłem Warmia jest miła”. Dwa miesiące temu w kilkunastu miejscach urzędu pojawiły się żółte buźki, czyli wzorowane na popularnym emotikonie Smileye. Najlepszym dowodem na ich dobre przyjęcie zarówno przez interesantów, jak i samych urzędników, jest tempo, w jakim rozeszła się pierwsza partia nalepek wyprodukowana przez komórkę promocji. Warto dodać, że wyprodukowana za niewielkie pieniądze, co nie jest bez znaczenia dla budżetu Powiatu. Nie jesteśmy najbogatszym samorządem, stąd i w działaniach promocyjnych dwa razy oglądamy każdą złotówkę. Szukamy przede wszystkim rozwiązań najprostszych, a tym samym najmniej kosztownych, ale skutecznych tłumaczy A. Abako.

Sposobów, pomysłów na pokazanie się” w kraju czy za granicą jest tyle, ilu autorów strategii, czy tylko koncepcji promocyjnych. Ich różnorodność wynika nie tylko z kreatywności autorów, ale przede wszystkim ze specyfiki produktu”, jakim jest dane miejsce”, jak i adresatów działań promocyjnych.

A w tym przypadku, wbrew pozorom, podstawową grupą docelową powinni być mieszkańcy danej gminy, powiatu czy województwa, gdyż to oni są najlepszymi ambasadorami marki”. Nawet najlepszy i najbardziej pomysłowy marketing miejsc skierowany wyłącznie na zewnątrz nie przyniesie efektów, jeżeli nie będzie wspierany ich pozytywnymi rekomendacjami. Tak zwany marketing szeptany to potęga przy dokonywaniu rozmaitych wyborów pozytywne opinie znajomych i rodziny są kluczowe. Jak dowodzą liczne przykłady, za pomocą ciekawych akcji promocyjnych skierowanych do wewnątrz” można zdziałać prawdziwe cuda na zewnątrz”. I to za niewielkie pieniądze.

Jednorodne, co do stylistyki nalepki, już wkrótce powinny zaoferować swoim mieszkańcom także starostwa braniewskie i lidzbarskie. Wraz z powiatem olsztyńskim tworzą one nieformalne jeszcze porozumienie Powiaty Warmińskie” zakładające prowadzenie wspólnych projektów promocyjnych opartych na historii i dziedzictwie kulturowym regionu pod wspólną marką WARMIA i hasłem Warmia jest miła”.

Starostwo Powiatowe w Olsztynie,

powiat-olsztynski.pl/

powiat-olsztynski.pl/promujemy-warmie-na-samochodach

Autor: krystian