Wiele mówi się o tym, że content marketing jest nowoczesną metodą reklamy w internecie. Jest w tym stwierdzeniu wiele prawdy, ponieważ marketing treści (z angielskiego – content marketing) pozwala przekonać potencjalnego klienta do tego, że dany produkt jest tym czego szuka, w sprawny i inteligentny sposób, bez całej otoczki reklamowej, ale podany w formie interesującego tekstu. 

Jeśli poszukujesz firmy, która zadba o właściwe uzupełnienie treści na twoim portalu sprzedażowym lub potrzebujesz innego rodzaju reklamy, na przykład w formie tekstu sponsorowanego to sprawdź ofertę 48 Media pod adresem https://48media.pl. Już na przykładzie sklepów internetowych widać wyraźnie, że najlepiej pozycjonują się w Google te, które zawierają unikalne i przydatne treści związane ze sprzedawanymi produktami. Wystarczy wejść na bardzo popularny sklep internetowy i sprawdzić, że oprócz tak podstawowych informacji jakie wystarczą komuś do zakupu (cena, nazwa, zdjęcie i krótki opis) znajdziemy tam również poradniki na temat tego w jaki sposób dokonać dobrego wyboru produktu. Można natrafić również na artykuły na temat tego do czego służą zaawansowane funkcje w danym urządzeniu lub jak efektywnie używać produktów po zakupie.

Kiedyś było nie do pomyślenia, że na witrynie sklepu internetowego znajdziemy tak bardzo szczegółowe informacje i porady. Obecnie, aby pozostać konkurencyjnym sklepem internetowym, firmy prześcigają się w pomysłach na to jak sprawić, aby klienci odwiedzili właśnie ich. Kryzys, który dotyka obecny rynek i gospodarkę nie ubłagalnie wpływa negatywnie na większość firm (pomoc nie tylko w "content marketingu" w czasie kryzysu świadczą profesjonalne firmy takie jak https://kryzysowy.marketing). Bardzo pomocna pod tym względem okazała się koncepcja content marketingu. Teraz użytkownicy wymagają zdecydowanie więcej, chcą poczuć, że kupując nawet zwykłe żelazko dokonali właściwego wyboru wśród całego grona odmiennych ofert, w innych sklepach internetowych. Jeśli mogą przeczytać artykuł, który będzie dla nich zaskoczeniem i dowiedzą się czegoś nowego, nawet zupełnie błahego, o tym jak działa przykładowo konkretna funkcja w żelazku, to z pewnością będzie to krok do sprawienia, że dany portal jawił się będzie jako miejsce prowadzone przez ekspertów. Zdecydowanie chętniej zrobią więc zakupy w miejscu, gdzie sprzedający posiada tak zaawansowaną wiedzę o produktach, które sprzedaje i bez przeszkód się taką wiedzą dzieli.

To otwiera również nowe możliwości pod kątem promocji takich artykułów, czy to w domenie sklepu czy w formie osobnego bloga. Użytkownicy portalu będą częściej promować tego typu teksty wśród znajomych, a to wpłynie również na ilość odsłon sklepu internetowego, które to odsłony przełożą się z pewnością na lepszą sprzedaż.

Content marketing na przykładzie sklepu internetowego