Erasmus w Olsztynie uczniowie z Belgii i Turcji poznają miasto i naukę STEM

Olsztyn ponownie gości młodzież z zagranicy w ramach inspirującego projektu edukacyjnego. Uczniowie i nauczyciele z Belgii oraz Turcji zawitali do naszego miasta, by wspólnie odkrywać nowe metody nauki i poznawać lokalne atrakcje. To niepowtarzalna okazja do wymiany doświadczeń i budowania międzynarodowych przyjaźni.
- Międzynarodowa wymiana uczniów w sercu Olsztyna
- Nowoczesne podejście do nauki w olsztyńskiej podstawówce
Międzynarodowa wymiana uczniów w sercu Olsztyna
W środę 7 maja Olsztyn stał się miejscem spotkania młodych ludzi z różnych krajów, którzy przyjechali tu w ramach programu Erasmus+. Szkoła Podstawowa nr 30 im. Marii Zientary-Malewskiej, znana z innowacyjnych działań edukacyjnych, gościła uczniów oraz ich opiekunów z Belgii i Turcji. Wizyta była nie tylko okazją do wspólnej pracy nad projektem, ale także do poznania historii i uroku naszego miasta.
Goście mieli szansę odwiedzić ratusz, gdzie spotkali się z prezydentem Olsztyna Robertem Szewczykiem. Rozmowy dotyczyły zarówno szkolnej współpracy, jak i wymiany kulturowej, która jest jednym z fundamentów programu Erasmus+. Prezydent podkreślił, że takie inicjatywy wzbogacają nasze miasto i przygotowują młode pokolenie na wyzwania współczesnego świata.
Nowoczesne podejście do nauki w olsztyńskiej podstawówce
Projekt W poszukiwaniu wszechstronnych talentów” realizowany przez SP 30 to ambitne przedsięwzięcie mające na celu podniesienie jakości edukacji poprzez wdrażanie metody STEM. Ta interdyscyplinarna forma nauczania łączy elementy nauk ścisłych i praktycznych, angażując uczniów w kreatywne rozwiązywanie problemów.
Dyrektor szkoły Anna Staryk wyjaśnia: Metoda STEM pozwala na łączenie wiedzy z różnych dziedzin oraz wykorzystywanie jej w praktyce. Chcemy rozwijać u naszych uczniów nie tylko umiejętności techniczne, ale także kreatywność i innowacyjne myślenie.”
Dotychczasowe działania obejmowały wizyty w Belgii i Turcji, a obecna wymiana w Polsce zamyka cykl spotkań partnerskich szkół. Po zakończeniu projektu nastąpi czas na podsumowanie efektów i przygotowanie raportu dla koordynującej agencji Agencji Narodowej w Belgii.
Autor: krystian