Postępująca informatyzacja sprawia, że coraz częściej słyszymy, że podstawą sukcesu każdego biznesu jest odpowiedni marketing internetowy. Co jednak kryje się pod tym hasłem? Na czym to polega? Co oferuje?

Zainwestuj w marketing internetowy

Marketing internetowy to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się działów marketingu. Wynika to z coraz częściej występującego zjawiska, jakim jest też otwieranie sklepów online przez przedsiębiorstwa lub całkowitym przenoszeniem się firm do sieci. To też sprawia, że to właśnie tam poszukują potencjalnych klientów i sposobów nawiązywania relacji z nimi.

Celem prowadzenia strategii marketingowej online jest stworzenie trwałej więzi pomiędzy marką, a jej odbiorcami. W przeciwieństwie jednak do marketingu offline rolą odbiorcy nie jest już tylko bierne odbieranie komunikatów. W przypadku marketingu Internetowego jest on w stanie wejść w dialog z marką i wyrazić swoją opinię na temat podejmowanych przez nią działań.

Na e-marketing składa się wiele różnych czynników, które potrafią zmieniać się z miesiąca na miesiąc. To sprawia, że bardzo trudno jest je dokładnie opisać, ponieważ to, co jest aktualnie wykorzystywane, za dwa miesiące może być zastąpione czymś zupełnie innym – algorytmy wyszukiwarek są bowiem aktualizowane, influencerzy tracą odbiorców, którzy są istotni dla prowadzonej działalności lub wprowadzana jest nowa technologia, która zmienia dotychczasowe preferencje klientów. Możemy jednak wymienić najpopularniejsze działania e-marketingowe, do których należą:

  • pozycjonowanie stron internetowych i SEO (więcej na ten temat tutaj:

    https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/

    ) ,
  • reklamy Google Ads,
  • content marketing,
  • e-mail marketing,
  • video marketing,
  • marketing wirusowy,
  • wykorzystywanie social media (Facebook, Snapchat, Instagram),
  • współpracę z influencerami.

Podstawowym celem marketingu internetowego jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów i zwiększenie widoczności firmy w Internecie. Tak samo, jak w przypadku marketingu poza Internetem ważny jest odpowiedni start. Musimy tak dobrać grupę docelową klientów i określić naszą strategię działania, by się pokrywały i prowadziły nas do sukcesu – osiągnięcia założonych celów biznesowych. To jednak dopiero początek drogi, ponieważ nawet dobry start nie zapewnia nam długotrwałych efektów. Powinniśmy ciągle monitorować nowe trendy i wykorzystywać te, które mogą być dla nas przydatne. Marketing internetowy to niekończący się proces przykuwania uwagi odbiorców.

Dlaczego warto

Gdy rozumiemy już, czym jest oraz jakie są jego narzędzia, nadszedł czas, by poznać najważniejsze korzyści płynące z takiego sposobu operowania przez przedsiębiorstwo.

Więcej pieniędzy w twojej kieszeni

By dotrzeć do klienta, nie musisz już poświęcać dużych kwot na reklamę w telewizji, radio czy gazetach. Koszty, które poniesiesz na działania marketingowe w Internecie, będą tylko ułamkiem tego, co musiałbyś zapłacić za kampanię marketingową offline. Dla porównania – kosz jednorazowego wyemitowania reklamy radiowej o długości 30 sekund to koszt około 13 000 zł, a koszty pozycjonowania to kwoty rzędu 3000 zł miesięcznie!

Jesteśmy czynni całą dobę

Masz wrażenie, że tracisz klientów przez ograniczone godziny otwarcia? Obecność twojego sklepu w sieci sprawia, że takie sytuacje nie będą już mieć miejsca. Twoje produkty będą dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu w każdym miejscu. Takie podejście jest gwarantem sukcesu.

Zastanawiasz się kim jest twój klient? Teraz już wiesz!

To wyjątkowa korzyść płynąca z prowadzenia działań marketingowych w sieci. Możesz stworzyć profil swoich odbiorców, ale dzięki Internetowi jesteś także w stanie się z nimi skomunikować. Sprzedajesz ubrania? Może warto zapytać osoby, które obserwują nas na Facebooku, co sądzą o nowej kolekcji? Takie działanie pozwoli Ci poznać ich potrzeby. Spełniając je, stworzysz wartość dla klienta, która następnie może być przekuta w wartość dla twojej firmy. Zadowolony klient chętniej ponownie dokona zakupu, a nawet poleci twoją firmę swoim znajomym.