Gdy masz sklep e-commerce i sprzedajesz produkty lub usługi, musisz rozwijać swoje kontakty, tworzyć listę mailingową, przeprowadzać działania marketingowe online i osiągać pozytywne wyniki pod względem sprzedaży i lojalności. Wiele osób korzysta z płatnych środków, aby temu sprostać, przeznaczając na cele reklamowe nie całkiem spore kwoty. Czy to jedyny skuteczny sposób? Niekoniecznie.
Dlaczego warto za darmo reklamować się w internecie?
Jeśli prowadzisz biznes od niedawna i nie masz za wiele pieniędzy, aby inwestować w reklamę, możesz czuć się zniechęcony. Niesłusznie. Istnieje wiele kanałów marketingowych, z których można korzystać za darmo. Co warto podkreślić, spora część działań podjętych w ten sposób może przynieść zaskakująco dobre efekty.
Jak reklamować się w Internecie za darmo z social media marketing?
Jednym z głównych sposobów na reklamowanie się online, bez żadnych kosztów, są media społecznościowe. Dziś większość ludzi w Polsce i na całym świecie spędza czas na platformach społecznościowych, takich jak Twitter, Instagram, YouTube oraz oczywiście na Facebooku.
Reklamując swoją firmę atrakcyjnymi i dobrze napisanymi postami, możesz stworzyć z tymi użytkownikami relację i otworzyć ich na komunikację z Tobą. Serwis Beemail.pl słusznie zauważa, że dzięki mediom społecznościowym możesz rozwinąć swoją markę, a także zbudować zaufanie z klientami, którzy docenią Twoje produkty i usługi. Polecamy cały artykuł ze strony beemail.pl: Jak reklamować się na Facebooku za darmo i pozyskiwać odbiorców?
Najważniejsze wskazówki dotyczące bezpłatnego reklamowania się na Facebooku:
- stwórz stronę firmową reprezentującą Twoją markę,
- podaj przydatne informacje tym, którzy obserwują Twoją stronę,
- regularnie publikuj posty,
- promuj od czasu do czasu posty związane z ofertami specjalnymi i rabatami,
- twórz linki w postach prowadzących do Twojej witryny lub sklepu e-commerce,
- publikuj filmy i zdjęcia, które przyciągają uwagę.
Wreszcie, najważniejszą kwestią jest zaangażować odbiorców, reagować na komentarze i na posty, od razu odpowiadać na wiadomości, itp.
Marketing na YouTube
Kolejną siecią społecznościową, oprócz Facebooka, która może pomóc Ci reklamować się za darmo w sieci, jest YouTube. Jest to platforma, która pozwala udostępniać filmy sieci użytkowników, którzy uczestniczą w tej społeczności.
Aby w pełni wykorzystać YouTube, trzeba tworzyć filmy, które dają przydatne informacje i porady w naturalny sposób ukierunkowujące odbiorców tych treści na produkty, które sprzedajesz. Tworzenie poświęconego Twojej firmie kanału na YouTube, pozwala łatwiej zaprezentować się szerszej publice i uzyskać większą ilość wizyt na swoim blogu, stronie lub w sklepie online.
Marketing na LinkedIn
Innym pomysłem na darmową reklamę, którego nie należy lekceważyć, jest LinkedIn. Ta platforma sprawdzi się jeśli sprzedajemy produkty lub usługi dla firm, a zatem działasz głównie w sektorze B2B. LinkedIn to sieć społecznościowa dedykowana profesjonalistom i firmom z całego świata.
Za pośrednictwem tej platformy można tworzyć posty, kontaktować się z innymi firmami, publikować linki lub artykuły i w ten sposób stworzyć darmową reklamę online. Kluczem do skuteczności działań promocyjnych na LinkedIn jest budowanie sieci połączeń z innymi ludźmi, którzy mogą przekształcić się w potencjalnych klientów.
Zdecydowanie dobrym planem na zwiększenie swojej widoczności w sieci w sposób bezkosztowy jest korzystanie z każdego z tych kanałów komunikacji. Pomoże to budować Twoją reputację, jako eksperta w branży, a jednocześnie zwiększy zaufanie użytkowników do Ciebie, a w konsekwencji do Twoich usług i produktów.