Do czego służy zakładka Widok w Word

Program Microsoft Word jest popularnym edytorem tekstu. Jednak niektóre z jego funkcji bywają przez wiele osób nieużywane. A szkoda, bo Word daje nam spore pole do popisu. Wbrew pozorom nie chodzi tylko o pisanie tekstu, ale także o ogólny wygląd pracy. Za wizualne parametry dokumentu odpowiada np. karta Widok. Z artykułu dowiesz się, do czego służy zakładka Widok w Word i z jakich grup się składa.

Widok dokumentu

Jak już wspomniano karta Widok umożliwia ustawienie wizualnych parametrów dokumentu. Znajdziemy w niej takie grupy, jak Widoki, Pokazywanie, Powiększanie, Okno i Makra.

W programie Microsoft Word dokumenty mogą być wyświetlane na kilka sposobów. Każdy widok jest zoptymalizowany pod kątem różnych zadań i przedstawia dokument inaczej. Możemy przełączyć się szybko z jednego widoku na inny, aby ułatwić sobie pracę i uzyskać dostęp do funkcji, które chcemy użyć. Aby przełączyć widoki, na karcie Widok wybieramy ten, który nas interesuje: Tryb czytania, Układ wydruku, Układ sieci Web, Konspekt lub Wersja robocza. Artykuł powstał we współpracy z portalem branżowym http://nieruchomoscicafe.pl/

Tryb czytania

Tryb czytania udostępnia narzędzia zaprojektowane z myślą o czytaniu, a nie pisaniu. Wbudowane jest tu dodawanie komentarzy, definiowanie i tłumaczenie słów, kopiowanie i wyróżnianie tekstu oraz wyszukiwanie w wyszukiwarce Bing. Można tu również powiększać i pomniejszać obrazy oraz inne obiekty, rozwijać lub zwijać sekcje oraz oglądać osadzone klipy wideo. Aby wybrać tryb do czytania, należy kliknąć w pozycję Widok –> Tryb czytania – menu i paski narzędzi pisania zostaną ukryte, aby było więcej miejsca dla strony. Tryb do czytania automatycznie dopasowuje układ strony na urządzeniu przy użyciu kolumn i większych rozmiarów czcionek, które można dostosować. Jeśli chcemy wyjść z tego trybu, wybieramy pozycję Widok –> Edytuj dokument.

Układ wydruku

Układ wydruku umożliwia wyświetlenie dokumentu w postaci, w jakiej pojawi się na wydrukowanej stronie. Widok ten jest widokiem domyślnym podczas otwierania nowego dokumentu.

Układ sieci Web

Układ sieci Web umożliwia wyświetlanie zawartości dokumentu jako strony Web. Układ ten stosowany jest podczas tworzenia stron WWW, tekst jest zawijany, a obiekty graficzne rozmieszczane są w taki sposób, w jaki będą widoczne w przeglądarce internetowej.

Konspekt

Kolejny widok to Konspekt. Umożliwia on utworzenie konspektu w celu łatwego manipulowania tekstem. W tym widoku zawartość pokazywana jest w punktorach, możemy przenosić tekst w górę i w dół, rozwijać i zwijać poziomy, zmieniać poziomy nagłówków lub pokazywać tylko jeden poziom nagłówka. Plan dokumentu wyświetlany jest w osobnym oknie zawierającym nagłówki dokumentu, które ułatwiają przemieszczanie w jego obrębie.

Wersja robocza

Wersja robocza umożliwia szybkie edytowanie i formatowanie tekstu w przypadku, gdy nie ma konieczności sprawdzania, jak będzie wyglądała zwartość dokumentu po wydrukowaniu. W widoku roboczym układ strony jest uproszczony, co pozwala na szybkie pisanie i edytowanie. W widoku tym nie są wyświetlane niektóre elementy strony, na przykład granice między stronami, nagłówki i stopki, tła i obrazy, dla których nie ustawiono stylu zawijania tekstu Równo z tekstem.