Sieć Dziedzictwo Kulinarne Warmia Mazury zyskuje nowych uczestników
W Lidzbarku Warmińskim odbyła się wyjątkowa konferencja, podczas której zaprezentowano nowe osiągnięcia w dziedzinie jakości żywności. Wydarzenie przyciągnęło pasjonatów kulinariów, którzy mieli okazję poznać nowości w ofercie regionalnych producentów oraz restauratorów. Ośmiu nowych członków dołączyło do sieci „Dziedzictwo Kulinarne Warmia Mazury”, a ich certyfikaty wręczono podczas uroczystości.

Nowe twarze w sieci „Dziedzictwo Kulinarne Warmia Mazury”

Podczas konferencji, która odbyła się 27 listopada w Lidzbarku Warmińskim, sieć „Dziedzictwo Kulinarne Warmia Mazury” powiększyła się o ośmiu nowych członków. W sumie do sieci należy teraz 60 podmiotów, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu jakością żywności w regionie. Wydarzenie zgromadziło restauratorów oraz producentów żywności, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami i pomysłami na rozwój branży.

Certyfikaty w kategorii „Gastronomia” odebrały takie lokale jak Kawiarnia Moja w Olsztynie, Gospoda Pod Łabędziem w Łuknajnie oraz Restauracja „Ziemniak na drugie” w Kieźlinach. W kategorii „Producenci i Przetwórcy” wyróżnienia otrzymały „Siedlisko Pasieka” oraz Gospodarstwo Pasieczne „Oliwia”. Certyfikat w kategorii „Edukacja” zdobył Zespół Szkół Nr 2 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Szczytnie.

Promocja lokalnych smaków i tradycji

Sieć „Dziedzictwo Kulinarne Warmia Mazury” została powołana, aby promować żywność naturalną, tradycyjną i lokalną. Celem jest nie tylko wsparcie producentów, ale także zachowanie kulinarnego dziedzictwa regionu. Władze województwa warmińsko-mazurskiego dążą do zwiększenia atrakcyjności turystycznej oraz konkurencyjności mikro i małych przedsiębiorstw.

Uczestnicy konferencji mieli okazję wysłuchać wykładów na temat kreowania marki oraz dobrych praktyk w produkcji żywności wysokiej jakości. Takie inicjatywy są niezwykle ważne dla rozwoju lokalnej gospodarki i promowania regionalnych specjałów.

Wizja przyszłości – Warmia i Mazury w 2030 roku

Lidzbarska konferencja stanowi część szerszej strategii „Warmińsko-Mazurskie 2030”, która wskazuje na żywność wysokiej jakości jako kluczowy obszar rozwoju. Władze regionu stawiają na innowacje i nowe rozwiązania, które mają pomóc w kreowaniu silnej marki Warmii i Mazur.

Organizatorem wydarzenia był samorząd województwa warmińsko-mazurskiego, który nieustannie wspiera lokalnych producentów i restauratorów. Dzięki takim spotkaniom, mieszkańcy mają szansę na poznanie i docenienie bogactwa kulinarnego swojego regionu.


Wg inf z: Urząd Marszałkowski Olsztyn