Czytaj PL w Olsztynie i Polsce - ostatnie dni akcji i lista dostępnych tytułów

Listopadowa edycja Czytaj PL zakończyła się z przytupem — jeszcze przez kilka dni czytelnicy mogli bezpłatnie pobierać bestsellery, a wybrane tytuły pozostały na półkach w aplikacji do 6 grudnia.
- Olsztyn przypomina jak działała akcja Czytaj PL
- Sprawdź jakie tytuły były dostępne i jak długo można je było czytać
- Dlaczego akcja ma znaczenie dla czytelnictwa w Polsce
Olsztyn przypomina jak działała akcja Czytaj PL
W Olsztynie, podobnie jak w setkach innych miejsc w kraju, listopadowa odsłona akcji Czytaj PL zachęcała do sięgnięcia po e-booki i audiobooki. Organizatorzy współpracowali z aplikacją Woblink, a z promocji skorzystać mogli też posiadacze czytników Kindle i InkBOOK. W praktyce oznaczało to, że wystarczyło zeskanować kod QR, by pobrać wybrane tytuły — a wypożyczone książki pozostawały w aplikacji do 6 grudnia, co dawało czas na dokończenie lektury.
Sprawdź jakie tytuły były dostępne i jak długo można je było czytać
W ramach akcji w całej Polsce darmowo udostępniono 12 pozycji. Wśród autorów znaleźli się m.in. Kornel Filipowicz, Anna Kańtoch, Stanisław Lem, Tomasz Michniewicz, Aleksandra Lipczak oraz Magdalena Witkiewicz. Pełna lista tytułów obejmowała:
- Kornel Filipowicz Formikarium (Wydawnictwo Znak)
- Anna Kańtoch Wiosna zaginionych (Wydawnictwo Marginesy)
- Tomasz Lem Awantura na tle powszechnego ciążenia (Wydawnictwo Literackie)
- Stanisław Lem Fantastyczny Lem. Antologia opowiadań według czytelników (Wydawnictwo Literackie)
- Aleksandra Lipczak Lajla znaczy noc (Wydawnictwo Karakter)
- Robert Małecki Żałobnica (Wydawnictwo Czwarta Strona)
- Tomasz Michniewicz Chwilowa anomalia (Wydawnictwo Otwarte)
- Marcin Mortka Nie ma tego złego (Wydawnictwo SQN)
- Dionisios Sturis Gorzkie pomarańcze (Wydawnictwo Poznańskie)
- Beata Szady Dziobak literatury. Reportaże latynoamerykańskie (Wydawnictwo Dowody na istnienie)
- Robert J. Szmidt Per aspera ad astra (Wydawnictwo Rebis)
- Magdalena Witkiewicz Srebrna łyżeczka (Wydawnictwo Filia)
Organizatorzy zaznaczali, że choć listopad jest miesiącem promocji, to pobrane pozycje użytkownicy mogli czytać i słuchać do 6 grudnia, dzięki czemu nietrafione w ostatniej chwili decyzje nie odbierały szansy na dokończenie lektury.
Dlaczego akcja ma znaczenie dla czytelnictwa w Polsce
Czytaj PL to jedna z większych kampanii promujących lekturę — jej uczestnictwo sięgało co najmniej 300 tysięcy osób. W tym wydaniu w projekt zaangażowało się ponad 900 szkół i około 1 000 nastoletnich ambasadorów w ramach akcji „Upoluj swoją książkę”. Organizatorzy podkreślali też zasięg geograficzny — tegoroczna edycja dotarła nawet na Polską Stację Antarktyczną imienia Henryka Arctowskiego, gdzie pracownicy prezentowali lektury na profilu stacji.
Dane Biblioteki Narodowej wskazywały, że w ostatnich latach odsetek osób deklarujących przeczytanie przynajmniej jednej książki w ciągu roku wzrósł do 42 proc., co było najlepszym wynikiem od sześciu lat. Inicjatywy takie jak Czytaj PL mają według organizatorów wspierać ten trend, ułatwiając dostęp do literatury i przyzwyczajając nowe grupy czytelników do formy cyfrowej.
na podstawie: UM Olsztyn.
Autor: krystian