Czy system call center w 2018 roku to dobry pomysł?

3 min czytania

W dobie gwałtownego i wciąż trwającego rozwoju marketingu internetowego, system call center przeszedł mały kryzys, a wielu przedsiębiorców zwątpiło w to, że sprzedaż przez telefon może być skuteczna. Tymczasem, jak pokazuje praktyka i różnego rodzaju statystyki, jest to wciąż niezwykle skuteczna metoda sprzedaży wystarczy tylko odpowiednia załoga oraz… system call center. Przyjrzyjmy się bliżej temu, jak w 2018 roku callcenter pomoże Twojej firmie!

System call center w 2018 roku…

…wciąż ma się bardzo dobrze! Okazuje się bowiem, że chociaż wiele przedsiębiorstw przeniosło swój marketing do Internetu, cały czas jest popyt i podaż na sprzedaż przez telefon. Wynika to przede wszystkim ze skuteczności tej metody o ile oczywiście opracowana strategia jest odpowiednia, a sprzedawca posiada odpowiednie doświadczenie i podejście do klienta. W takiej sytuacji możliwe jest nawet osiąganie 30-40-procentowego wzrostu sprzedaży, co z całą pewnością może przełożyć się na przyszłość i rozwój firmy.

Warto jednak znaleźć odpowiednio wykwalifikowanych i doświadczonych handlowców , a także cały czas aktualizować i powiększać wiedzę pracowników przy zastosowaniu szkoleń w przeciwnym razie wyniki okażą się niezadowalające.

System call center to nie tylko sprzedaż przez telefon!

Oczywiście decydując się na nowoczesny system call center, nie musisz mieć na celu zwiększania sprzedaży call centre to przecież nie tylko oferowanie klientom nowych usług czy produktów , ale również ich stała obsługa. Może to być zarówno o tzw. helpdesk i obsługa klienta, mająca na celu wyjaśnianie wątpliwości oraz rozwiązanie problemów, wsparcie posprzedażowe czy reklamacyjne, jak również informowanie klientów o nowych promocjach. Co więcej system call center pozwala Ci na przeprowadzanie ankiet, które mogą być niezwykle istotne dla rozwoju Twojego przedsiębiorstwa.

Jeżeli więc chcesz podnieść jakość świadczonych usług, a także zbudować pozytywny wizerunek firmy , odpowiedni sprzęt oraz oprogramowanie call center mogą Ci w tym pomóc.

Czy system call center

Czego potrzebujesz, by sprzedawać i obsługiwać skuteczniej?

System call center to pojęcie bardzo ogólne i składa się na nie wiele elementów, które połączone, tworzą sprawnie funkcjonujący, bezawaryjny organizm. Aby system taki mógł działać prawidłowo, niezbędne jest oczywiście określenie potrzeb i celów przedsiębiorstwa tylko wtedy możliwe jest zoptymalizowanie działań i osiąganie celów. Na co warto, a nawet trzeba postawić?

  • Telefony IP i konferencyjne to specjalne urządzenia, które można podłączyć do Internetu i za jego pośrednictwem wykonywać połączenia. Jak się okazuje tego rodzaju rozwiązanie jest o wiele mniej kosztowne od tradycyjnych systemów telefonicznych (szczególnie w średnich i dużych przedsiębiorstwach), a także dużo bardziej funkcjonalne,
  • Odpowiednie zestawy słuchawkowe , dzięki którym możliwe będzie odpowiednie porozumiewanie się z klientami oraz partnerami biznesowymi. Odpowiedni zestaw słuchawkowy pozwoli pracownikom działać na jednej powierzchni, ponieważ redukuje szumy i zapewnia doskonałą jakość głosu.
  • Serwery i centrale , dzięki którym w ogóle możliwe jest stworzenie systemu call center. Oczywiście ich moce oraz funkcje są zależne od tego, jakie cele postawiłeś sobie i swoim pracownikom, a także ile osób, komunikujących się w firmie, zatrudniasz.
  • Oprogramowanie call center oraz rozwiązania , które pozwolą Ci np. zintegrować różne kanały komunikacji (telefon + e-mail + web chat = sukces) albo uskutecznić sprzedaż, obsługę klienta czy kampanie informacyjne.

Oczywiście to tylko część tego, co powinien zawierać nowoczesny, w pełni funkcjonalny system call lub contact center warto więc znaleźć odpowiedniego dostawcę usług i przedstawić mu swoje potrzeby. Ten znajdzie rozwiązania i wdroży je w Twojej firmie, a Ty i Twoi pracownicy, będziecie mogli cieszyć się perspektywą rozwoju!

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

wiadomosciolsztyn_kf