Czy system call center w 2018 roku to dobry pomysł?

3 min czytania

W dobie gwałtownego i wciąż trwającego rozwoju marketingu internetowego, system call center przeszedł mały kryzys, a wielu przedsiębiorców zwątpiło w to, że sprzedaż przez telefon może być skuteczna. Tymczasem, jak pokazuje praktyka i różnego rodzaju statystyki, jest to wciąż niezwykle skuteczna metoda sprzedaży wystarczy tylko odpowiednia załoga oraz… system call center. Przyjrzyjmy się bliżej temu, jak w 2018 roku callcenter pomoże Twojej firmie!

System call center w 2018 roku…

…wciąż ma się bardzo dobrze! Okazuje się bowiem, że chociaż wiele przedsiębiorstw przeniosło swój marketing do Internetu, cały czas jest popyt i podaż na sprzedaż przez telefon. Wynika to przede wszystkim ze skuteczności tej metody o ile oczywiście opracowana strategia jest odpowiednia, a sprzedawca posiada odpowiednie doświadczenie i podejście do klienta. W takiej sytuacji możliwe jest nawet osiąganie 30-40-procentowego wzrostu sprzedaży, co z całą pewnością może przełożyć się na przyszłość i rozwój firmy.

Warto jednak znaleźć odpowiednio wykwalifikowanych i doświadczonych handlowców , a także cały czas aktualizować i powiększać wiedzę pracowników przy zastosowaniu szkoleń w przeciwnym razie wyniki okażą się niezadowalające.

System call center to nie tylko sprzedaż przez telefon!

Oczywiście decydując się na nowoczesny system call center , nie musisz mieć na celu zwiększania sprzedaży call centre to przecież nie tylko oferowanie klientom nowych usług czy produktów , ale również ich stała obsługa. Może to być zarówno o tzw. helpdesk i obsługa klienta, mająca na celu wyjaśnianie wątpliwości oraz rozwiązanie problemów, wsparcie posprzedażowe czy reklamacyjne, jak również informowanie klientów o nowych promocjach. Co więcej system call center pozwala Ci na przeprowadzanie ankiet, które mogą być niezwykle istotne dla rozwoju Twojego przedsiębiorstwa.

Jeżeli więc chcesz podnieść jakość świadczonych usług, a także zbudować pozytywny wizerunek firmy , odpowiedni sprzęt oraz oprogramowanie call center mogą Ci w tym pomóc.

Czy system call center

Czego potrzebujesz, by sprzedawać i obsługiwać skuteczniej?

System call center to pojęcie bardzo ogólne i składa się na nie wiele elementów, które połączone, tworzą sprawnie funkcjonujący, bezawaryjny organizm. Aby system taki mógł działać prawidłowo, niezbędne jest oczywiście określenie potrzeb i celów przedsiębiorstwa tylko wtedy możliwe jest zoptymalizowanie działań i osiąganie celów. Na co warto, a nawet trzeba postawić?

  • Telefony IP i konferencyjne to specjalne urządzenia, które można podłączyć do Internetu i za jego pośrednictwem wykonywać połączenia. Jak się okazuje tego rodzaju rozwiązanie jest o wiele mniej kosztowne od tradycyjnych systemów telefonicznych (szczególnie w średnich i dużych przedsiębiorstwach), a także dużo bardziej funkcjonalne,
  • Odpowiednie zestawy słuchawkowe , dzięki którym możliwe będzie odpowiednie porozumiewanie się z klientami oraz partnerami biznesowymi. Odpowiedni zestaw słuchawkowy pozwoli pracownikom działać na jednej powierzchni, ponieważ redukuje szumy i zapewnia doskonałą jakość głosu.
  • Serwery i centrale , dzięki którym w ogóle możliwe jest stworzenie systemu call center. Oczywiście ich moce oraz funkcje są zależne od tego, jakie cele postawiłeś sobie i swoim pracownikom, a także ile osób, komunikujących się w firmie, zatrudniasz.
  • Oprogramowanie call center oraz rozwiązania , które pozwolą Ci np. zintegrować różne kanały komunikacji (telefon + e-mail + web chat = sukces) albo uskutecznić sprzedaż, obsługę klienta czy kampanie informacyjne.

Oczywiście to tylko część tego, co powinien zawierać nowoczesny, w pełni funkcjonalny system call lub contact center warto więc znaleźć odpowiedniego dostawcę usług i przedstawić mu swoje potrzeby. Ten znajdzie rozwiązania i wdroży je w Twojej firmie, a Ty i Twoi pracownicy, będziecie mogli cieszyć się perspektywą rozwoju!

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

wiadomosciolsztyn_kf
Serwisy Lokalne - Oferta artykułów sponsorowanych