Co powinna zawierać strona internetowa?

Internet jest w dzisiejszych czasach niezbędnym narzędziem, które ułatwia nam życie na wielu płaszczyznach. Szukamy w nim informacji, korzystamy z usług, kupujemy produkty. Nic dziwnego więc, że większość przedsiębiorców decyduje się na wejście do cyfrowego świata, tworząc własne strony internetowe. Korzyści, które płyną z posiadania własnej witryny, można by wymieniać bez końca. Aby móc z nich korzystać, musimy zadbać o to, aby nasza witryna miała konkretne elementy, cechy i funkcjonalności. Tego, co powinna zawierać strona internetowa oraz jakie zalety wynikają z jej posiadania, dowiesz się z treści tego artykułu.

Jakie zalety wynikają z posiadania własnej strony internetowej?

Na samym początku warto zaznaczyć, że zgodnie z raportem ‘’Digital 2022’’ już 87 procent Polaków korzysta z Internetu. Co więcej, e-commerce również stale zyskuje na popularności. Nic dziwnego więc, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na tworzenie firmowych stron internetowych. Jakie dokładnie korzyści płyną z posiadania własnej strony WWW?

  • wzrost sprzedaży
  • budowanie wizerunku marki
  • możliwość prowadzenia analizy rynku i wymagań klientów
  • całodobowa dostępność, co pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy
  • budowanie relacji z klientami
  • ułatwienie dostępu do informacji na temat Twojej firmy
  • stałe promowanie oferowanych usług i produktów

Strona internetowa zapewni to wszystko pod jednym warunkiem. Musi być zbudowana zgodnie z wymaganiami wyszukiwarek internetowych oraz mieć konkretne cechy i zawierać niezbędne funkcjonalności, o których przeczytasz w dalszej części artykułu.

Co powinna zawierać profesjonalnie wykonana strona internetowa?

Co powinna zawierać firmowa strona internetowa?

Jeśli już zdecydujesz się na własną stronę internetową, zadbaj o to, aby była wykonana w profesjonalny sposób, z dbałością o nawet najmniejsze szczegóły. Jest to istotne, biorąc pod uwagę ilość konkurencyjnych firm w wynikach wyszukiwarek. Współpraca z renomowaną agencją marketingową, np. WeNet, sprawi, że będziesz mógł cieszyć się solidną witryną, dzięki której wskaźniki sprzedaży Twoich usług wzrosną. Zespół specjalistów zajmie się między innymi najważniejszymi elementami strony WWW, które powinny zostać na niej zawarte. Należy do nich:

  • nowoczesny design

Wygląd strony internetowej jest niezwykle istotny. Pierwsze sekundy obecności odbiorcy na Twojej stronie zdeterminują, czy zostanie on na dłużej. Odpowiednio dopracowany web design będzie sprawiał dobre pierwsze wrażenie, co przełoży się na ilość klientów. Jak powinna więc wyglądać Twoja strona WWW? Powinna być przejrzysta i czytelna, bez zbędnych elementów, które jedynie irytują odbiorcę i psują estetykę strony. Co więcej, niezwykle istotna jest także kolorystyka witryny. Dobierz paletę zgodnie z tym, jakie chcesz wzbudzić w odbiorcy emocje. Dla przykładu, kolor niebieski budzi zaufanie, dlatego tak często decydują się na niego firmy z branży ekonomicznej.

  • intuicyjna nawigacja

Specjaliści z agencji marketingowej stawiają na tworzenie witryn, które są zgodne z zasadami UX (user experience). Co to oznacza? Określeniem UX określa się całokształt wrażeń, jakich doświadcza odbiorca w trakcie interakcji z Twoją stroną internetową. Nawigacja na stronie jest jednym z głównych elementów, które determinują podejście odbiorcy do witryny. Co zrobić, aby internauci mogli z przyjemnością poruszać się po naszej witrynie?

  • Twoja strona WWW powinna mieć przejrzyste menu, dzięki któremu odbiorca będzie mógł swobodnie przemieszczać się między podstronami.
  • Stosowanie przycisków CTA (call to action) sprawia, że witryna jest przyjemniejsza w użytkowaniu. Odpowiednie wezwania do działania (np. ‘’przejdź dalej’’, ‘’zobacz koszyk’’) mogą znacząco wpłynąć na odbiór strony przez odbiorcę.
  • Odbiorcy cenią sobie możliwość kontaktu. Przyjazne strony internetowe mają coś więcej niż tylko dane kontaktowe w stopce. Popularnymi rozwiązaniami są także zakładki FAQ, live czaty i formularze kontaktowe.

Co więcej, pamiętaj o tym, aby nie narzucać się odbiorcy z całą masą reklam w postaci okienek pop-up i banerów reklamowych. Dobrze zbudowana witryna zachęci go do samodzielnego zapoznania się z Twoją ofertą. Nadmierna ilość niepożądanych przez odbiorcę elementów witryny może jedynie zniechęcać.

  • przyjazny interfejs

Tworząc stronę internetową, warto postawić na minimalizm. Odbiorcy to cenią, ponieważ nie muszą przeszukiwać całej witryny w celu znalezienia konkretnej informacji. Strona WWW powinna być przejrzysta, a jej elementy usytuowane na stronie w intuicyjny sposób. Dodatkowo, warto również porządkować treści na stronie, co zachęci odbiorców do zapoznania się z ich zawartością. Można to zrobić dzięki:

  • dzieleniu tekstów na akapity
  • wyróżnianiu najważniejszych informacji
  • stosowaniu nagłówków i śródtytułów
  • dopracowane treści i grafiki

Grafiki i teksty na Twojej stronie internetowej (m.in. artykuły, wpisy na bloga, opisy produktów i usług) muszą być dopracowane. Grają one kluczową rolę w przekonywaniu odbiorcy do skorzystania z Twoich usług. Co więcej, poprawnie przygotowane treści i grafiki pozwalają na wyższe pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Jak więc powinny wyglądać? Grafiki powinny posiadać opisy ALT (alternative text), które pomagają wyszukiwarkom zrozumieć tematykę Twojej witryny. Teksty z kolei powinny być wyczerpujące i napisane zrozumiałym językiem. Ważne, aby tworzyć je zgodnie z zasadami SEO – zawierać w nich słowa kluczowe, których używają odbiorcy, aby odnaleźć informacje o konkretnych usługach. Taki zabieg pomaga w pozycjonowaniu witryny i poprawia jej widoczność w sieci.

  • certyfikat SSL

Strony internetowe wykonane przez specjalistów, mają wdrożony certyfikat SSL, który zapewnia bezpieczeństwo przesyłanych danych oraz chronią witrynę przed złośliwym oprogramowaniem oraz wirusami. Wielu internautów może zrezygnować z odwiedzenia Twojej strony internetowej tylko dlatego, że nie jest zabezpieczona. Zadbaj o swoich potencjalnych klientów i pozwól, żeby czuli się bezpiecznie. Z pewnością zwróci Ci się to w przyszłości.

  • responsywność

Coraz więcej odbiorców korzysta z urządzeń innych niż komputer. Tworząc stronę internetową, należy pamiętać, aby dostosować ją również do urządzeń mobilnych. Określa się to mianem responsywności. Twoja witryna musi być responsywna, aby nie zniechęcać odbiorcy jeszcze przed zapoznaniem się z Twoją ofertą.

Kto może stworzyć stronę internetową?

Strona internetowa, która sprawi, że Twój biznes będzie mógł cieszyć się dobrymi wynikami, musi zostać wykonana przez profesjonalistów. Jeśli nie masz czasu lub wiedzy z zakresu programowania, powinieneś zapoznać się z tym, co może zaoferować Ci agencja marketingowa WeNet. Zespół specjalistów stworzy Twoją stronę internetową i zadba o to, aby była nowoczesna i przyjazna zarówno dla klientów, jak i robotów wyszukiwarki Google. Podejmując się współpracy z renomowaną agencją interaktywną, możesz liczyć na:

  • sprawny hosting i dopasowaną domenę, które otrzymasz w ramach pakietu
  • opiekę dedykowanego opiekuna na każdym etapie tworzenia Twojej strony internetowej
  • dopasowanie Twojej strony WWW do wielu urządzeń (specjaliści zadbają o responsywność witryny)
  • bezpieczeństwo Twojej strony internetowej, które zapewni certyfikat SSL, celem którego jest dbanie o poufność przesyłanych dany oraz ochrona przed wirusami

Nie zwlekaj! Już dziś wejdź na Wenet.pl i otrzymaj bezpłatną wycenę. Konsultant przedstawi Ci pełen pakiet korzyści, a Ty już wkrótce będziesz mógł cieszyć się rozkwitem swojej firmy w Internecie!